لینک های دسترسی

Breaking News

والی جدید بامیان با چهل روز تاخیر به کارش آغاز کرد


طاهر زهیر به تاریخ ۲۹ ثور به صفت والی بامیان تعیین شده بود
طاهر زهیر به تاریخ ۲۹ ثور به صفت والی بامیان تعیین شده بود

بلآخره پس از یک ماه ونه روز تأخیر محمد طاهر زهیر والی جدید بامیان، ازسوی اداره ارگان محل کشور، به حیث والی این ولایت معرفی شده رسمأ به کارخود آغاز کرد.

بعد از تقرر محمد طاهر زهیر به حیث والی بامیان و معصومه مرادی والی جدید التقرر دایکندی، شماری از وکلای این دو ولایت در مخالفت با این دو والی خیمه تحصن برپا کردند.

امروز صبح نیز ده ها نفر ازمخالفین والی جدید بامیان با پرتاب تخم مرغ، سنگ و آتش زدن تایر مخالفتشان را با وی ابراز کردند.

عبدالمالک صدیقی معین مالی واداری اداره ارگان های محلی کشور، درمراسم معرفی والی جدید بامیان از معترضین ووکلای متحصن بامیان که مخالف تقرر زهیر اند خواست تا به اعتراضاتشان پایان دهند.

آقای صدیقی در مراسم معرفی والی بامیان گفت:" از معترضین می خواهیم تا به اعتراضاتشان پایان داده بگذارند که والی جدید بامیان کار خود را انجام دهد.

محمد طاهر زهیر به تاریخ ۲۹ ماه ثور سال جاری رسمأ ازسوی رییس جمهور غنی به حیث والی جدید بامیان تعیین شده بود اما به دلیل اعتراضات نمایندگان بامیان درشورای ملی وشماری ازهواداران این وکلا معرفی او به تأخیر افتاد.

طاهر زهیر والی جدید بامیان گفت که او به رییس جمهور ورییس اداره ارگانهای محل کشور تعهد سپرده است که روند حکومت داری خوب را درولایت بامیان بهبود خواهد بخشید.

آقای زهیر افزود:" از حمایت رییس جمهور ورییس اداره ارگانهای محل برخوردارم و به عنوان نماینده رییس جمهور کشور، تلاش خواهم کرد تا دربین نهاد های اداره محلی بامیان، هماهنگی ارگانیک وانسجام یافته را بوجود آورم".

والی جدید بامیان تأمین امنیت، مبارزه با فساد، رشد معارف، رشد رسانه ها ونهاد های جامعه مدنی را از اولویت های کاری خود عنوان کرد.

آقای زهیر به رییس جمهور ومردم بامیان اطمینان داد که نه برای خود ونه به هیچ یکی از کارمندان حکومتی دربامیان اجازه نخواهند داد تا به حزب وحزب بازی وگروه گرایی بپردازند.

او افزود:" من متعهد برمبارزه با فساد هستم وهرگز کاری را نخواهم کرد که سبب رشد فساد وقانون شکنی در ادارات حکومتی بامیان گردد".

باشندگان ولایت بامیان این ولایت را از کم انکشاف یافته ترین ولایات کشور یاد می کنند. طیبه خاوری رییس شورای ولایتی بامیان از والی جدید این ولایت خواست تا درزمینه رشد وانکشاف بامیان، توجه خاص کرده جهت بهبود وضعیت مردم کارهای موثر انجام دهد.

این درحالیست که شماری از وکلای مردم دایکندی درشواری ملی نیز با جمعی از طرفدارانشان مخالف تقرر معصومه مرادی والی جدید این ولایت اند.

روز گذشته جمعی از معترضین که قصد قفل انداختن به دروازه مقام ولایت دایکندی را داشتند با فایر های هوایی پولیس روبروشدند.

درهمین حال شماری ازسناتوران درهفته جاری باحمایت از معصومه مرادی والی جدید دایکندی درکابل، حمایت خود را از معرفی او اعلام کردند.

مخالفین این والی ها می گویند: تا زمانی به اعتراضاتشان ادامه می دهند که دولت به خواسته های قانونی آنان رسیدگی کرده شخص دیگر را به حیث والی های جدید این ولایات معرفی نمایند.

صفورا ایلخانی یکی ازمخالفین تقرر والی جدید و نماینده مردم بامیان درشورای ملی کشور گفت که دولت به خواسته های آنان پاسخ مثبت نداده وآنان مخالفت های مدنی شان را دربرابر زهیر ادامه خواهند داد.

اما شماری از فعالین جامعه مدنی وباشندگان ولایت بامیان می گویند که تداوم اعتراضات شماری از وکلا سبب متضرر شدن مردم می شود.

آنان می گویند که تأخیر در معرفی والی جدید دایکندی نیز سبب عدم رسیدگی به مشکلات مردم و توقف کار ادارات حکومتی می شود و معصومه مرادی هرچه زودتر باید ازسوی ارگانهای محلی کشور معرفی شود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG