لینک های دسترسی

Breaking News

ممنوعیت استفاده از اجناس مشابه خارجی درادارات هرات


نمایشگاه صنایع ملی و تولیدات داخلی برای چهار روز در شهر هرات راه اندازی گردیده است .
نمایشگاه صنایع ملی و تولیدات داخلی برای چهار روز در شهر هرات راه اندازی گردیده است .

محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات این گفته ها را در مراسم افتتاحیه نمایشگاه "صنایع ملی و تولیدات داخلی" در این ولایت بیان داشت.

آقای رحیمی از تمام ادارات دولتی و نظامی در ولایت هرات خواست تا بعد از این تمام نیازمندی های شان را از تولیدات داخلی مرفوع نمایند.

والی هرات همچنان از برخورد با آن دسته اداراتی سخن زد که از این قانون سرپیچی نمایند.

" در پالیسی حکومت وحدت ملی یکی از پایه های اساسی اینست که صنایع افغانستان در بازارهای این کشور جای قوی پیدا کند و جای محصولات خارجی در افغانستان را بگیرد.
او میگوید ادارات دولتی یکی از خریدارای بسیار مهمی هستند که میتوانند در انکشاف و رشد صنعت کمک کنند و هر نوع تولید خارجی که بدیل ان در افغانستان خصوصا هرات تولید شود خریداری ان از سوی ادارات دولتی قطعا ممنوع است و در صورت مشاهده ما انرا پیگیری میکنیم".

در نمایشگاه صنایع ملی در ولایت هرات نزدیک به یکصد صنعتگر افغان اشتراک کرده اند که تولیدات خود را در قالب ۸۰ غرفه به دید همگان گذاشته اند.

این صنعتگران از حکومت افغانستان میخواهند تا با حمایت از تولیدات داخلی و وضع تعرفه های سنگین بر اجناس مشابه وارداتی به رکود کار انها پایان داده شود.

این نگرانی صنعتگران افغان در حالی بیان میشود که چند روز پیش نیز رییس جمهور غنی طی فرمانی از نهادهای دولتی در افغانستان خواست تا در رفع نیازمندی هایشان از تولیدات داخلی کار بگیرند.

با این همه حمید الله خادم رییس اتحادیه صنعتگران ولایت هرات میگوید فرهنگ خریداری از صنایع ملی زمانی در بین مردم رایج خواهد شد که ابتدا کاخ ریاست جمهوری نیازمندی هایش را از تولیدات داخلی مرفوع نماید.

" من میخواهیم بگویم که در گذشته نیزآقای کرزی رییس جمهور پیشین حکمی داده بود که باید تولیدات داخلی در ادارات خریداری و استفاده شود که بی نتیجه بود و امیدوارم که حکم رییس جمهور اشرف غنی همانند حکم آقای کرزی نباشد.
او میگوید وقتی حکم رییس جمهور افغانستان تطبیق میشود که جلوی ورود کالاهای مشابه تولیدات افغانی چه از بنادر رسمی و چه بصورت قاچاق گرفته شود و مصرف تولیدات داخلی از ارگ ریاست جمهوری شروع شود.»

نمایشگاه صنایع ملی و تولیدات داخلی برای چهار روز در ولایت هرات دوام دارد که در ان قسمتی از تولیدات فابریکه های ولایت کابل نیز به نمایش گذاشته شده است.

XS
SM
MD
LG