لینک های دسترسی

Breaking News

مقررات جدید در امارات؛ از آزادی شراب تا جرم شناختن قتل ناموسی


امارات متحدۀ عرب یک سلسله آزادی‌ها عمدۀ فردی را اعلام کرده است که همزیستی جفت‌های ازدواج ناشده، کاهش محدودیت‌ها بر مصرف الکول و جرم پنداشتن "قتل ناموسی" شامل آن می‌شود.

خبرگزاری دولتی امارات روز شنبه هفتم نومبر (۱۷ عقرب) گزارش داد که هدف این اقدام تقویت اقتصاد و موضع اجتماعی و "تحکیم اصل تحمل" در امارات متحدۀ عرب است، اما جزییات بیشتری ارایه نکرده است.

این اقدام پس از امضای توافقنامۀ عادی سازی روابط میان امارات و اسراییل صورت می‌گیرد، توافقی که انتظار می‌رود گردشگران و سرمایه‌ گذاران اسراییلی را به امارات جذب کند.

همچنین، اقدامات تازه در حالی اعلام می‌شود که قرار است شهر دوبی از بزرگترین نمایشگاه بین المللی (World Expo) میزبانی کند. این نمایشگاه که انتظار می‌رود سیلی از فعالیت‌های تجارتی و پای حدود ۲۵ میلیون بازدید کننده را به امارات بکشاند، قرار بود در ماه اکتوبر امسال برگزار شود، اما به دلیل همه‌گیری کروناویروس برگزاری آن یک‌سال به تاخیر افتاد.

بر اساس مقررات جدید که به گفتۀ مقام‌های امارات به زودی عملی خواهد شد، مجازات را برای مصرف، فروش و ملکیت الکول برای افراد ۲۱ سال و سالمندتر از آن از بین برده است.

با آنکه مشروبات الکولی در هوتل‌های مجلل تفریحی امارات فراوان پیدا می‌شود، خرید و فروش، انتقال و مکلیت الکول در آن کشور مستلزم جواز ویژه از سوی حکومت است. بر اساس مقررات جدید مسلمانان نیز اجازۀ گرفتن این جواز را خواهند داشت.

همچنین، همزیستی و معاشرت جفت‌های مجرد که از دیر زمان در امارات جرم پنداشته می‌شد، بر اساس تعدیلات جدید آزاد شده است.

افزون بر این، حکومت امارات به عنوان تلاش برای محافظت بیشتر از حقوق زنان "قتل ناموسی" را جرم پنداشته است.

بر اساس مقررات جدید، حتمی و جبری نیست که شهروندان خارجی که حدود ۹۰ درصد جمعیت امارات متحدۀ عرب را تشکیل می‌دهند، در خصوص مسایلی چون ازدواج، طلاق و میراث تابع قانون شرعی محاکم آن کشور باشند.

با اینحال، اعلامیۀ حکومت امارات در مورد مقررات جدید، اشاره‌ای در مورد کردارهایی نکرده است که بر اساس عرف و عنعنات در آن کشور اهانت آمیز بوده و در گذشته سبب زندانی شدن شهروندان خارجی شده است، مثل هم‌جنس‌گرایی، پوشیدن لباس نیمه برهنه و بوسیدن و لمس کردن در اماکن عامه.

XS
SM
MD
LG