لینک های دسترسی

Breaking News

روزنامۀ لوموند:'وضعیت نگران کنندۀ اردوی افغانستان'


روزنامۀ لوموند:'وضعیت نگران کنندۀ اردوی افغانستان'
روزنامۀ لوموند:'وضعیت نگران کنندۀ اردوی افغانستان'

روزنامۀ لوموند چاپ پاریس در مورد وضعیت نگران کنندۀ اردوی افغانستان مطلبی را به چاپ رسانیده و نوشته است در حالی که خروج نیروهای خارجی از این کشور آغاز گردیده است، مساله فرار عساکر از اردو نگرانی های زیادی را به بار آورده است.

نویسنده مقاله لوموند می نویسد این موضوع در زمانی صورت می گیرد که قرار است نیرو های امنیتی افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو و ایالات متحده در سال ٢۰١٤، عهده دار مسوولیت های امنیتی کشور گردد.

در مقاله لوموند آمده است در حالی که فقط چند ماهی از آغاز تدریجی انتقال قدرت از نیروهای ناتو به نظامیان افغان میگذرد، از همین اکنون این طرح با مشکلات فراوانی مواجه بوده و غربی ها از آن بیم دارند که این مساله خطر جدی بروز هرج و مرج را در افغانستان دامن زند.

نگارنده مقاله علاوه می کند در حالیکه انتظار برده میشود اردوی افغانستان توانمندی ادامه مأموریت بیش از ١٤۰ هزار عسکر ناتو و ایالات متحده را تا سال ٢۰١٤حاصل نماید به اساس گزارش ها گفته میشود که در سال جاری بیش از بیست و چهار هزار عسکر که نزدیک به هشت درصد تعداد مجموعی نظامیان افغانستان را تشکیل میدهد، اردو را ترک کرده اند.

به عقیده نویسنده مقاله لوموند این امر از مشکلات اقتصادی روز افزون دولت ناشی گردیده که باعث عدم پرداخت به موقع معاش ماهانۀ تمامی کارمندان دولت به شمول نظامیان و نیروهای پلیس میگردد و همچنان از سوی دیگر توانمندی طالبان و ادامه خشونت ها در کشور بیش از پیش به ایجاد فاصله میان مردم و حکومت منجر گردیده است.

XS
SM
MD
LG