لینک های دسترسی

Breaking News

روزنامۀ گاردین: 'پیشرفت های نظامی چهرۀ یک حقیقت تلخ را پوشانیده نمی تواند'


روزنامۀ گاردین: 'پیشرفت های نظامی چهرۀ یک حقیقت تلخ را پوشانیده نمی تواند'
روزنامۀ گاردین: 'پیشرفت های نظامی چهرۀ یک حقیقت تلخ را پوشانیده نمی تواند'

روزنامۀ گاردین چاپ لندن در شمارۀ ۱۹ اکتوبر خود مطلبی را تحت عنوان "پیشرفت های نظامی چهرۀ یک حقیقت تلخ را پوشانیده نمی تواند" نوشته است که قوماندان های بریتانیایی تاکید می کنند که طالبان را به عقب رانده اند اما دپلومات ها این خوشبینی را ندارند.

یک جزوتام نظامی که در آن سه لوای کماندو شامل بود به بریتانیا برگشته و باخود خبرهای دلگرم کننده یی از هلمند آوردند. فرمانده عمومی این واحد که دو دگروال زیردستش همراه اش بود در یک نشست، دستآورد های نیروهای بریتانیایی را در هلمند در شش ماه گذشته برشمرد. او گفت که حملات جنگجویان کاهش یافته، جو اعتماد سازی به وجود آمده و جنگجویان به عقب رانده شده اند. گاردین می نویسد که قوماندان بریتانیایی برای اثبات ادعایش ارقامی را نیز ارایه کرد.

اما وزارت خارجه بریتانیا خوشبینی وزارت دفاع را ندارد. به باور نویسندۀ گاردین وزارت خارجه که چشم انداز گسترده تری دارد، به نظر نمی رسد که با دستآوردهای نظامی دلگرم شده باشد.

روزنامۀ گاردین در اخیر این مطلب نگاشته است که نظامیان بریتانیایی در هلمند مشی را دنبال می کنند که تاکید بیشتر آن روی اطمینان دادن به مردم است، نسبت به جنگ با طالبان. اما به باور نویسنده گاردین شرط بدست آوردن اعتماد مردم جنگ با طالبان است.

  • 16x9 Image

    حفیظ آصفی - واشنگتن

    حفیظ آصفی پس از فراغت از دیپارتمنت ژورنالیزم فاکولته ادبیات پوهنتون کابل در سال ۱۳۵۸تا کنون در رسانه های مختلف ملی و بین المللی به صفت نویسنده، ژورنالیست و منتقد هنری کار کرده است. آصفی از سال ۲۰۰۹ تا کنون در رادیو و تلویزیون آشنا صدای امریکا سرگرم کار است. 

XS
SM
MD
LG