لینک های دسترسی

Breaking News

هشت میلیون دالر برای یک دقیقه اشتهار


حدود ۱۱۰ میلیون امریکایی از طریق تلویزیون بازی سوپربول را تماشا کرد
حدود ۱۱۰ میلیون امریکایی از طریق تلویزیون بازی سوپربول را تماشا کرد

تیم نیوانگلند پترویتس توانست در بازی نهایی ۴۸ مین لیگ فوتبال امریکایی یا NFL موسوم به سوپر بول با شکست تیم سیاتل سی هاکس لقب قهرمانی این لیگ را به دست آورد. این هشتمین بار است که تیم نیو اینگلند پترویتس راهی بازی نهایی این جام می شود.

رقابت نهایی لیگ فوتبال آمریکایی موسوم به سوپربول همه ساله در نخستین یکشنبه ماه فبروری برگزار می شود و امسال شهر فینیکس ایالت اریزونا میزبان این رقابت بود.

این رویداد ورزشی بیشترین شمار بینندگان را برای تلویزیون های ایالات متحده به خود جلب می کند. براساس آمار ارایه شده حدود ۱۱۰ میلیون امریکایی پخش زندۀ تلویزیونی رقابت نهایی لیگ فوتبال امریکایی را تماشا کردند.

خطابۀ سالانۀ باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده حدود ۳۳ میلیون بیننده داشت و۴۵.۳ میلیون نفر مراسم اعطای جوایز هنری اسکار ۲۰۱۴ را در این کشور تماشا می کرد یا هم مراسم گشایش المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در ایالات متحده تنها ۳۳.۵ میلیون بیننده داشت.

مطالعاتی که پیرامون این بازی صورت گرفته است نشان می دهد که بیش از ۵۰ در صد تماشاچیان تلویزیونی، این بازی ها را تنها به خاطر تماشای اشتهارات و اعلانات جالب و دیدنی تجارتی دنبال می کنند. شرکت ها نیز برای نشر اعلانات شان در وسط این رویداد پربینندۀ تلویزیونی پول سنگینی می پردازند، امسال نرخ هر اعلان ۳۰ ثانیه یی بیش از چهار میلیون دالر بود.

جالب اینکه اوقات نشر اعلانات تجارتی با وصف این هزینۀ هنگفت چندین روز پیش از برگزاری رقابت نهایی به فروش رسیده بود. نکتۀ جالب دیگر این است که برای تهیۀ هر دقیقه اعلان تجارتی که در جریان سوپربول نشر می شود حدود یک میلیون دالر به مصرف می رسد.

رسانه های امریکایی گزارش داده است که لیگ فوتبال امریکایی در یک قرارداد جدید با سه شبکۀ تلویزیونی، جواز نشر تلویزیونی بازی های این لیگ را سالانه مبلغ سه میلیارد دالر به فروش رسانده است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG