لینک های دسترسی

Breaking News

نیکی مناژ کنسرت خود را در عربستان سعودی لغو کرد


نیکی مناژ، آواز خوان امریکایی که به نام "ملکۀ رپ" مشهور است، در اعتراض به وضعیت حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان در عربستان سعودی، کنسرت خود را در آن کشور لغو کرد.

خانم مناژ برای اجرای کنسرت در جشنوارۀ تابستانی به عربستان سعودی دعوت شده بود و قرار بود به تاریخ ۱۸ جولای در شهر جده کنسرت اجرا کند.

این هنرمند امریکایی گفته است که با وصف علاقمندی اش برای آواز خوانی به طرفدارانش در سعودی، حمایت از حقوق زنان، حقوق بشر و آزادی بیان در آن کشور برایش اولویت دارد و به همین دلیل از رفتن و اشتراک در جشنوارۀ "دنیای جده" خودداری می کند.

نیکی مناژ به دلیل رقص‌ها و لباس هایش در هنگام اجرای آهنگ‌هایش که گاهی اوقات نیمه برهنه است، به یک چهره جنجال برانگیز و مشهور مبدل شده است.

ثور هالورسن، رییس بنیاد حقوق بشر از این اقدام خانم مناژ قدردانی کرده و این تصمیم را "عاقلانه" خوانده است.

عربستان سعودی به عنوان یکی از محافظه کارترین کشورهای اسلامی در سال گذشته بیش از ۵۰۰۰ کنسرت، جشنواره و نمایش برگزار کرد و سعی دارد با برگزاری برنامه های بیشتر تفریحی، جهانگردان بیشتری را جذب کند.

نیلی، رپر مشهور امریکایی و ینی، نوازندۀ نامدار یونانی در سالهای گذشته در عربستان سعودی کنسرت برگزار کردند.

با آنکه عربستان سعودی در سال های اخیر تلاش دارد با تطبیق برنامه های اصلاحی چهرۀ متفاوتی از خود به جهان نمایش دهد، هنوز هم از رهگذر حقوق بشر و مساوات جنسی زیر نقد فراوان قرار دارد.

XS
SM
MD
LG