لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس برنامۀ یادبود ۱۱ سپتمبر را دگرگون کرده است


امریکایی‌ها روز جمعه ۱۱ سپتمبر (۲۱ سنبله) از نزدهمین سالروز حملات دهشت افگنی یازدهم سپتمبر سال ۲۰۰۱ که منجر به کشته شدن حدود ۳۰۰۰ نفر در امریکا شد، در حالی یادبود می‌کنند که کروناویروس تغییرات زیادی را در این مراسم به میان آورده است.

نوزدهمین سالگرد حملات تروریستی با برگزاری مراسم جداگانه در میدان یادبود یازدهم سپتمبر و گوشه ای در نزدیکی مرکز جهانی تجارت در نیویارک برگزار می شود.

قرار است مایک پنس، معاون رییس جمهور امریکا در هر دو مراسم اشتراک کند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا و رقیب انتخاباتی اش جو بایدن قرار است که در یک مراسم کوتاه در محل یادبود ملی پرواز ۹۳ در پنسلوانیا شرکت کنند.

در نیویورک، مراسم یادبود و پرتوهای مضاعف نور که برج های دوگانهٔ سقوط کرده را تداعی می کنند، تقریباً بخاطر جلوگیری گسترش کروناویروس لغو شده بودند، اما کارمندان اطفاییه از اینکار انتقاد کرده و گفتند کروناویروس نباید هیچ کس را از یادبود قربانیان یازدهم سپتمبر که شامل ۳۵۰ کارمند اطفاییه نیز می‌باشد، باز دارد.

برخی از نزدیکان قربانیان می گویند که تغییرات در مراسم برای رعایت محدودیت های کروناویروس در چنین سالی که موارد بسیار دیگر نیز تغییر کرده است قابل درک است. اما برخی دیگر می ترسند که این حادثهٔ "هرگز فراموش ناشدنی" فراموش نشود.

یکی از مسوولین برگزاری مراسم یادبود گفت: "در سالی که بسیاری از رویدادها لغو شده اند، این مراسم لغو نشد. این فقط به گونه ای تغییر یافته است که ما بتوانیم به گونهٔ مصوون و محترمانه به عزیزانمان ادای احترام کنیم ."

مراسم یابود در شنکسویل پنسلوانیا که معمولاً ۹۰ دقیقه طول می‌کشید کوتاه ترشده و اسامی ۴۰ تن قربانی آنجا، به جای چند نفر از اعضای خانواده توسط یک نفر خوانده خواهد شد.

در نیویورک، جایی که مرگبارترین موج شیوع کروناویروس در اوایل بهار امسال اتفاق افتاد، مسوولین برگزاری مراسم یادبودگفته اندکه بخاطر مصوونیت خانواده های قربانیان، از خواندن نام های قربانیان صرف نظر کرده اند.

پنتاگون هنوز در مورد برنامه های یادبود معلومات ارایه نکرده است.

حملات یازدهم سپتمبر، مرگبارترین حملات به خاک امریکا پس از سال ۱۹۴۱ بود؛ حادثه‌ای که تصور امریکایی‌ها را نسبت به امنیت جهانی برای همیشه تغییر داد.

این حادثه سبب شد تا جورج دبلیو بوش، رییس جمهور وقت امریکا، جنگ علیه تروریزم را اعلام و نظامیان امریکایی را به افغانستان اعزام کند.

با گذشت نزده سال نیروهای امریکایی هنوز در افغانستان درگیر جنگ اند؛ درگیریی که به طولانی‌ترین جنگ امریکا تبدیل شده است.

XS
SM
MD
LG