لینک های دسترسی

Breaking News

خبر سفر آزاد اتباع پاکستان به امریکا نادرست است


رسانه های پاکستانی دیروز گزارشهای را نشر کردند که گویا پس از این اتباع آن کشور میتوانند بدون ویزه به ایالات متحده سفر کنند.

رسانه های پاکستانی با نشر گزارش های متعدد ادعا کردند که گویا وزارت خارجۀ ایالات متحده شمار کشور های را که اتباع آن بدون ویزه میتوانند به ایالات متحده سفر کنند از ۳۸به ۳۹ افزایش داده و دارنده گان پاسپورت های پاکستانی پس از این میتوانند بدون ویزه به ایالات متحده سفر کنند.

اما قونسلگری ایالات متحده در شهر کراچی پاکستان در صفحۀ تویترش این خبر را رد کرده است.

صفحه تویتر قونسلگری ایالات متحده در پاکستان
صفحه تویتر قونسلگری ایالات متحده در پاکستان

برخی از رسانه های پاکستانی حتی از جان کری، وزیر خارجۀ پاکستان نقل کرده که گویا گفته است که ایالات متحده به پاس تلاش های پاکستان در راستای مبارزه با دهشت افگنی این تصمیم را اتخاذ کرده است.

اتباع ۳۸ کشور که میتوانند بدون ویزه به ایالات متحده سفر کنند مگر این که دارای تابعیت دوگانه عراق، ایران، سوریه و سودان نیز باشند; ناروی، هنگری، اندورا، پرتگال، آیسلند، آسترالیا، سن مارینو، ایرلند، اتریش، سنگاپور، ایتالیا، بلجیم، سلواکیا، جاپان، برونی، سلوانیا، لتویا، چیلی، کوریای جنوبی، لیخنشتاین، جمهوری چک، هسپانیه، لتوانیا، دنمارک، سویدن، لوکزامبورگ، استونیا، سویس، مالتا، فنلند، تایوان، موناکو، فرانسه، بریتانیا، هالند، آلمان، نیوزیلند و یونان.

XS
SM
MD
LG