لینک های دسترسی

Breaking News

تمیم نورستانی: کمک به بیجا شدگان را حیف و میل نکردم


والی پیشین نورستان با همکاران و محافظین امنیتی اش
والی پیشین نورستان با همکاران و محافظین امنیتی اش
والى برکنار شدۀ نورستان اتهاماتی را رد کند که گويا او کمکهاى اوليه دولت در آن ولايت را حيف وميل کرده، و خواهان بررسى مجدد اين قضيه از رهبر افغانستان شده است.

محمد تمیم نورستانی به رادیو آشنا گفت که تحقیق هیأت اعزامی کابل برای بررسی ادعای غارت گندم سازمان جهانی غذا یک طرفه بوده و حیثیت او را خدشه دار کرده است.

آقای نورستانی افزود "مکمل همين گزارش... را رد می کنم و من اعاده حيثيت خوده ميخواهم، که اعاده حيثيت شوه و اين گزارش به کلاً غلط و دروغ داده شده."

جلسۀ شورای وزیران افغانستان روز گذشته اعلام کرد در پرتو یافته های گزارش هیأت اعزامی به ولایت نورستان، آقای تمیم نورستانی به شکل فوری از وظیفه اش سبکدوش می باشد.

امان الله عنايت الرحمان، معاون شوراى ولايتى نورستان و عضوه هیأت اعزامی این بررسی تائيد کرد که ٣٠٠٠ متريک تُن گندم توسط والی و روسای ارگان های انکشاف دهات و کميته مبارزه با حوادث طبیعى حیف و میلی شده بود.

آقای رحمان به رادیو آشنا گفت "کمکها از مدت زيادى به اين طرف هنوز بر باشندگان نورستان توزيع نگرديده و در ولايات ننگرهار و کنر ذخيره شده است، مردم نورستان به دولت مرکزى شکايت نمودند و والى نورستان اين کمکها را در اختيار خود قرار داد."

شوراى وزيران روز گذشته پس از سمع شکايات و ارايه گزارش هیأت متذکره فيصلۀ برکناری والی و دو رئیس ولایتی را علنی کرد.

مقامهای ادارۀ ارگان های محلی در مورد این قضیه و ادعا های آقای نورستانی، باوجود تماس مکرر رادیو آشنا، واکنش نشان ندادند.
XS
SM
MD
LG