لینک های دسترسی

Breaking News

برگزاری انتخابات اسامبله عالی مردم در کوریای شمالی


کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی امروز یکشنبه همراه با ملیون ها شهروند آنکشور در روند انتخابات سهم گرفت تا برای حدود هفتصد قانونگذار ملی کوریای شمالی رای دهند، با وجودیکه این رای دهی بیشتر به حمایت شباهت داشت تا رقابت یا مبارزه.

رای دهندگان در همان سبک خاص کوریای شمالی فقط انتخاب یک کاندید در هر کرسی را داشتند.

این انتخابات که در هر پنج سال صورت می گیرد برای تمام اسامبله عالی مردم است که حد اقل در روی کاغذ بالاترین ارگان قدرت در کوریای شمالی است​.

کاندید ها از طرف حزب بر سر اقتدار کارگر کوریا و بعضی از احزاب ائتلافی کوچک برگزیده می شوند که در اسامبله کرسی دارند اما استقلال بسیار کم دارند.

جونگ جن سانگ شهروند پیونگ یانگ می گوید تمام کاندید ها برای نمایندگی اسامبله عالی مردم کسانی استند که زندگی خود را به کشور و مردم حود وقف کرده اند" إحساس خوبی می کنم زیرا می توانم به یک نماینده مردم که ما انتخاب می کنیم، رای دهم ."

اسامبله عالی مردم کوریای شمالی که سیزدهمین اسامبله آن کشوراست ششصد و هشتاد و شش عضو دارد که مسما به نمایندگان استند.

North Korea
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:01:28 0:00

به أساس گزارش یکی از آژانس های خبری کوریای شمالی در انتخابات دور قبلی نود و نه اعشاریه نود و هفت فیصد مردم رای دادند. سه فیصد مردمی که رای ندادند کسانی بودند که در خارج کشور بودند و نتیجه راهی دهی صد فیصد به نفع کاندید های که اسم شان برده شد بود تمام شد، روشی که در هیچ کشور دیگر جهان دیده نشده.

  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG