لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش کشورهای جهان پس از ازمایش اتمی پیونگ یانگ


این پنجمین ازامیش اتمی کوریای شمالی است. پیونگ یانگ در ظرف هشت ماه گذشته دو ازمایش اتمی را انجام داده است
این پنجمین ازامیش اتمی کوریای شمالی است. پیونگ یانگ در ظرف هشت ماه گذشته دو ازمایش اتمی را انجام داده است

مقامات کوریای شمالی تائید کردند که این بار کلاهک های آزمایش شده است که میتواند در انواع مختلف میزائیل ها جا بجا شود.

کوریای شمالی گفته است که انفجار این کلاهک هسته ای بخشی از اقدامات در مقابل تهدیدات و تعزیرات ایالات متحده و دشمنان آنکشور است که موقف ستراتیژیک کوریای شمالی را منحیث یک قدرت اتمی رد میکنند.

این پنجمین ازامیش اتمی کوریای شمالی است. پیونگ یانگ در ظرف هشت ماه گذشته دو ازمایش اتمی را انجام داده است.

رئیس جمهور کوریای جنوبی این اقدام کوریای شمالی را شدیدا تقبیح نموده و آنرا یک عمل "پلید بیباکانه" خواند و گفت که این عمل کوریای شمالی مغایر فیصله نامه های شورای امنیت ملل متحد است.

قصر سفید با نشر اعلامیه گفته است که باراک اوباما رئیس جهمور ایالات متحده با سایر رهبران این کشور مشوره نموده و اطمینان حاصل خواهد کرد تا اقدامات تحریک آمیز کوریای شمالی با عواقب جدی رو به رو گردد.

حکومت جاپان این عمل کوریای شمالی را یک "کشور یاغی در همسایگی خود" خواند و گفت که جاپان تعزیرات هود را علیه کوریای شمالی بیشتر و جدی تر خواهد ساخت.

وزارت خارجه چین در نظر دارد تا سفیر کوریای شمالی در بیجینگ را احضار نماید و اعتراض رسمی چین را با آن کشور ابلاغ کند. بیجینگ به این باور است که این پنجمین ازمایش اتمی کوریای شمالی شبه جزیره کوریا را بی ثبات می سازد.

وزیر خارجه ایالات متحده نگرانی خود را از اعلامیه کوریای شمالی مبنی بر ازمایش اتمی آنکشور ابراز کرده است.

جان کری، که در ژنیو سرگرم مذاکرات در مورد بحران سوریه است می گوید که وی در این رابطه وزرای خارجه جاپان و کوریای جنوبی صحبت کرده است.

آقای کری، هر چند مشخصاً رویداد روز جمعه را یک ازمایش هسته یی نخواند، اما گفت که تلاش می کنند مشخص سازند که واقعاً چه اتفاق افتاده است.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که او نیز مصروف مذاکرات سوریه در ژنیو است می گوید که بزودی با فومیوکیشیدا همتای جاپانی اش در رابطه به ادعای ازمایش اتمی کوریای شمالی صحبت خواهد کرد، اما تاکید ورزید که به قطعنامه ملل متحد در مورد پیونگ یانگ "باید احترام گذاشته شود و ما باید این پیام را قویاً به کوریای شمالی بفرستیم".

XS
SM
MD
LG