لینک های دسترسی

Breaking News

'آمادگی کوریای شمالی برای مذاکره با امریکا'


نمایندگان کوریای شمالی که در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ شرکت داشتند، به آغاز مذاکره با ایالات متحده ابراز تمایل کرده اند
نمایندگان کوریای شمالی که در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ شرکت داشتند، به آغاز مذاکره با ایالات متحده ابراز تمایل کرده اند

مقام‌های کوریای جنوبی گفته اند که با وصف اعلامیۀ ستیزه جویانۀ اخیر کوریای شمالی، پیونگ یانگ آمادۀ مذاکره با ایالات متحدۀ امریکا است.

دفتر ریاست جمهوری کوریای جنوبی گفته است که این مطلب در دیدار مون جی ان، رئیس جمهوری کوریای جنوبی، با نمایندگان کوریای شمالی که برای تماشای المپیک زمستانی آمده بودند، مطرح شده است.

مقام‌های کوریای جنوبی گفته اند که هر دو طرف توافق کرده اند تا روابط کوریای شمالی با کوریای جنوبی و ایالات متحده همزمان و "دست به دست هم" برقرار شود.

پیش از این خبرگزاری دولتی کوریای شمالی گفته بود که تحریم های اخیر ایالات متحده بر پیونگ یانگ "عمل جنگی" منصوب می‌شود.

اعلامیۀ کوریای شمالی، ایالات متحده را به دامن زدن تنش در شبه جزیرۀ کوریا متهم کرده و نیز هشدار داده بود که پیونگ یانگ برای فایق آمدن بر تهدید واشنگتن "تسلیحات هسته‌ای" در اختیار دارد.

ایالات متحدۀ امریکا روز جمعه تحریم‌هایی را بر کوریای شمالی وضع و تهدید کرد که در صورت ناکارآیی این تحریم‌ها "در مرحلۀ دوم" اقدامات سختگیرانه تر روی دست گرفته خواهد شد.

از آگست سال گذشته تا کنون، سه دور تحریم از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد بر کوریای شمالی وضع شده است، اما ظاهراً این فشارها نتوانسته است پیونگ یانگ را به توقف آزمایشات هسته‌ای و بالستیکی مجبور کند.

چین روز شنبه وضع تحریم های جدید امریکا بر کوریای شمالی را "ناموثر" و"یک جانبه" خواند.

XS
SM
MD
LG