لینک های دسترسی

Breaking News

طیاره بم افکن امریکایی بر فراز سرحد دو کوریا پرواز کرد


بم افگن «بی ٥٢» نیروی هوایی امریکا یکشنبه بر فراز سرحد جنوب کوریای جنوبی پرواز کرد.
بم افگن «بی ٥٢» نیروی هوایی امریکا یکشنبه بر فراز سرحد جنوب کوریای جنوبی پرواز کرد.

یک فروند طیاره بی ٥٢ که دو طیاره جنگی یکی از ایالات متحده و دیگری از کوریای جنوبی آنرا همراهی می کرد بر فراز پایگاه اوسان ایر در کوریای جنوبی پرواز کرد که در ٧٢ کیلومتری از سرحد با کوریای شمالی قرار دارد و بعدا دوباره به پایگاه اصلی اش در گوام باز گشت کرد.

جنرال تیرنس اوشاگنس، معاون قوماندانی ایالات متحده در کوریای جنوبی گفت "ایالات متحده در تعهدش برای دفاع از جمهوری کوریا پا برجا است و خواهان ثبات در شبه جزیره کوریا می باشد که شامل بازداری دوامداری است که از طریق قوای متعارفی ما و چتر هسته یی ما می فراهم می شود".

پرواز روز دوشنبه طیاره «بی ٥٢» ساعت ها بعد از آن به وقوع پیوست که رهبر کوریای شمالی کم جونگ ان از آزمایشی به گفته آنها بم هایدروجنی دفاع کرد.

معاون قوماندانی ایالات متحده در کوریای جنوبی در وزارت قوتهای مردمی سخنرانی می کرد و تبصره های او روز شنبه از طریق نشرات رسمی پیونگیانگ گزارش داده شد.

جنرال اوشاگنس گفت "این حق قانونی یک کشور مستقل بوده و عمل درستی است که هیچ کسی نمی تواند آنرا انتقاد کند".

دو روز بعد از آزمایش، سیول تبلیغات ضد پیونگ یانگ را از طریق لود سپیکرها در امتداد سرحد غیرنظامی شده بین دو کشور دوباره آغاز کرد و پیونگ یانگ این عمل کوریای جنوبی را یک اقدام جنگی توصیف کرد.

این عمل کوریای شمالی چین را که یک دوست عنعنوی این کشور محسوب می شود آزرده ساخته و انتقادات شدیدی را در بسیاری از پایتخت های جهان برانگیخته است.

قوماندان قوتهای بحری ایالات متحده در اوقیانوس آرام بی هاریس با نشر بیانیه یی این پرواز را نشانه تعهد خلل ناپذیر ایالات متحده در برابر دفاع از متحدینش کوریای جنوبی و جاپان و دفاع از سرزمین ایالات متحده توصیف کرد.

ایالات متحده درسال ٢٠١٣ نیز به تعقیب اجرای ازمایش سوم هسته یی کوریای شمالی چنین بم افگنی را با برد دور به آنجا فرستاده بود.

آژانس خبری یونهاپ کوریای جنوبی می گوید که ایالات متحده درعین حال خواستار استقرار یک طیاره بردار خود که با نیروی اتمی کار می کند در بیرون از آبهای شبه جزیره می باشد.

XS
SM
MD
LG