لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: ممکن دیدار با رهبر کوریای شمالی به تاخیر بیافتد


رئیس جمهور ایالات متحده می گوید که احتمال دارد دیدار تاریخی وی با کیم جونگ اون، همتای کوریای شمالی اش به تعویق افتد.

دونالدترمپ، حین دیدار با مون جی ان، رئیس جمهور کوریای جنوبی در قصرسفید گفت که اگر ملاقات وی با رئیس جمهور کوریای شمالی به تاریخ ۱۲ جون صورت نگرفت "ممکن بعدتر برگزار شود."

رئیس جمهور کوریای جنوبی، در شرایطی به واشنگتن سفر کرده است که بدبینی نسبت به احتمال عدم برگزاری دیدار رهبران امریکا و کره شمالی افزایش یافته است.

آقای ترمپ گفت "فرصت خوبی است که ملاقات کنیم". رئیس جمهور ایالات متحده تعامل حکومت تحت رهبری اش را با مقامات کوریای شمالی "تجربۀ خوبی" عنوان کرد.

رئیس جمهور ترمپ به این باور است که در بارۀ ملاقات احتمالی شان "او ]کیم جونگ اون[،کاملاً جدی است."

سفر رئیس جمهور کوریای جنوبی به واشنگتن در حالی صورت می گیرد که بدبینی نسبت به احتمال عدم برگزاری دیدار رهبران امریکا و کوریای شمالی افزایش یافته است.
سفر رئیس جمهور کوریای جنوبی به واشنگتن در حالی صورت می گیرد که بدبینی نسبت به احتمال عدم برگزاری دیدار رهبران امریکا و کوریای شمالی افزایش یافته است.

اما آقای ترمپ تاکید کرد که شرایط خاصی وجود دارد که واشنگتن خواهان عملی سازی آن است و به گفتۀ آقای ترمپ "فکر می کنم ما آن شرایط را به دست می آوریم."

رئیس جمهور ترمپ در بارۀ شرایط چیزی نگفت، اما تصریح کرد که "خلع سلاح اتمی کوریای شمالی باید صورت گیرد."

به گزارش اسوشیتدپرس، پیونگ یانگ هفته گذشته ضمن اعتراض به یک تمرین نظامی مشترک میان امریکا و کوریای جنوبی، خود را از مذاکرات صلح با سیول که پیشتر برنامه ریزی شده بود، کنار کشید.

پیونگ یانگ همچنین تهدید کرده است که رهبر کوریای شمالی ممکن است از گفتگوی برنامه ریزی شده با رئیس جمهوری تمریکا، به خاطر تاکید بر عاری سازی شبه جزیره کوریا از تسلیحات هسته ای، سرباز زند.

XS
SM
MD
LG