لینک های دسترسی

Breaking News

پیونگ یانگ: آزمایش بم اتمی، تحفه به ایالات متحده بود


یک دیپلومات ارشد پیونگ یانگ هشدار داد که کشورش آماده است " تحفه های بیشتری را" به ایالات متحده بفرستد.

هان تی سانگ، سفیر کوریای شمالی در دفتر ملل متحد در ژینو گفت که آزمایش موفقانۀ یک بم بزرگ اتمی، "تحفه ای بود که فقط عنوانی ایالات متحده" انجام شد.

این دیپلومات کوریای شمالی تاکید کرد که اگر امریکا بازهم اقدامات تحریک آمیز خود را علیه پیونگ یانگ ادامه دهد، به گفته سانگ، ایالات متحده "تحفه های بیشتری" را دریافت خواهد کرد.

در تازه ترین واکنش به ششمین آزمایش اتمی کوریای شمالی، منشی عمومی ملل متحد می گوید که برنامۀ اتمی کوریای شمالی، جدی ترین تهدیدی است که جهان در حال حاضر با آن مواجه است

انتونیو گوتیرش، روز سه شنبه هشدار داد که "لفاظی های خصمانه ممکن به پیامد های ناخواسته منجر شود."

آقای گوتیرش، در مقر ملل متحد در نیویارک گفت "حل و فصل ]مسئلۀ کوریای شمالی[ باید سیاسی باشد. پیامد های باالقوه اقدامات نظامی بسیار وحشتناک خواهد بود."

منشی عمومی ملل متحد علاوه کرد "مذاکرات به تمایل دو طرف مرتبط می شود. درخواست من برای کدام راه حل ویژه ای نیست."

کوریای شمالی روز سه شنبه، دو روز پس از آنکه تازه ترین بم اتمی خود را آزمایش کرد، خود را "یک نیروی اتمی تمام عیاری" اعلام کرد که دارای "میزایل قاره پیما، بم اتمی و هایدروجنی" می باشد.

دونالدترمپ، رییس جمهور ایالات متحده روز سه شنبه گفت که جاپان و کوریای جنوبی را اجازه داده تا تجهیزات بیشتری امریکایی خریداری کنند.

آقای ترمپ در یک پیام تویتر، یک روز پس از آن نگاشت که با موون جی ان، همتای کوریای جنوبی خود در بارۀ ششمین آزمایش اتمی کوریای شمالی صحبت کرد. پیونگ یانگ ادعا کرده است که آن آزمایش "یک بم هایدروجنی" بوده است.

در آن تماس تیلفونی، رئیس جمهور ترمپ و همتایش در سیول، توافق کردند که تعزیرات بیشتری را بر برنامۀ میزایل کوریای شمالی وضع کنند.

تاهنوز روشن نیست که اجازۀ خریداری کدام نوع تجهیزات نظامی امریکایی به کوریای جنوبی داده شده است؛ اما، تحلیلگران می گویند که هدف رئیس جمهور ترمپ، ظاهراً سیستم های مرتبط به دفاع میزایل بوده باشد.

تا حال تعزیرات بین المللی هیچ تاثیری بر توقف برنامۀ میزائیل های هسته ای کوریای شمالی نداشته است.

XS
SM
MD
LG