لینک های دسترسی

Breaking News

مبتلایان کروناویروس در جهان به مرز پنج میلیون نفر رسید


شمار مبتلایان کروناویروس در جهان تا صبح چهارشنبه ۲۰ می (۳۱ ثور) به بیش از ۴.۹۹ میلیون نفر رسیده و نزدیک به ۳۲۴ هزار نفر در اثر این بیماری جان باخته اند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا صبح چهارشنبه مبتلایان کروناویروس در امریکا به حدود یک میلیون و ۵۲۹ هزار نفر رسیده و کم و بیش ۹۲ هزار نفر در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باخته اند.

روسیه با ثبت نزدیک به ۳۰۹ هزار واقعۀ مثبت کووید۱۹، پس از ایالات متحده، بیشترین واقعات این بیماری را گزارش داده است. مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در روسیه تا صبح چهارشنبه به ۲۹۷۲ نفر می‌رسید.

اما از رهگذر مرگ و میر ناشی از کروناویروس، بریتانیا پس از امریکا بیشتر آمار را دارد. تا صبح چهارشنبه میزان مرگ و میر ناشی از کووید۱۹در بریتانیا به ۳۵۴۲۲ نفر رسیده بود.

پس از امریکا و روسیه، به ترتیب برازیل، بریتانیا، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه، ایران و هند بیشترین شمار مبتلایان کروناویروس را گزارش داده اند.

در چین که همه‌گیری کروناویروس از آن منشا گرفته است، شمار مبتلایان به ۸۴۰۶۴ نفر و مرگ و میر ناشی از این بیماری به ۴۶۳۸ نفر رسیده است.

وزارت صحت عامهٔ افغانستان نیز تا کنون از ثبت ۸۱۴۵ واقعۀ مثبت کووید۱۹ خبر داده است که از آن جمله ۱۸۷ نفر جان باخته و ۹۳۰ بیمار شفا یافته اند.

از جمع نزدیک به پنج میلیون بیمار کووید۱۹ در جهان تا کنون ۱.۸ میلیون آن شفا یافته اند.

با آنکه کشورهای اروپای غربی و ایالات متحدۀ امریکا بلندترین میزان ابتلا و تلفات ناشی از کروناویروس را در جهان دارند، این کشورها در تلاش اند تا اندک اندک محدودیت‌هایی را که برای جلوگیری از گسترش کروناویروس وضع بود از میان برداشته و تشبثات را بازگشایی کنند.

XS
SM
MD
LG