لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما حملۀ اورلندو را با تروریزم و نفرت مرتبط خواند


رئیس جمهور اوباما گفت که انگیزۀ این رویداد ریشه یابی خواهد شد
رئیس جمهور اوباما گفت که انگیزۀ این رویداد ریشه یابی خواهد شد

رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که هرچند تحقیقات در مورد گلوله باری مرگبار صبح یکشنبه در شهر اورلندو در جریان است، اما به گفتۀ وی معلومات کافی وجود دارد که "این یک عمل دهشت افگنی و ناشی از نفرت" بوده است.

باراک اوباما گفت "حمله بر هر امریکایی صرف نظر از نژاد، تبار، دین و گرایش جنسی، حمله بر تمام مان است".

باراک اوباما ضمن ابراز همدردی با بازمانده‌گان قربانیان این رویداد که در آن ۵۰ نفر کشته و ۵۳ نفر دیگر زخمی شد گفت که امروز ایالات متحدۀ امریکا سوگوار مرگ ده‌ها فرد بی‌گناه است.

مهاجم مسلح حوالی ساعت ۲:۰۰ صبح یکشنبه بر یک کلب شبانۀ همجنسگرایان در شهر اورلندوی ایالات متحدۀ امریکا یورش برده بود.

رسانه‌های امریکایی فرد مهاجم را عمر صدیق متین، شهروند ۲۹ سالۀ امریکایی افغان تبار معرفی کرده است.

آقای اوباما گفت "ادارۀ تحقیقات فدرال این رویداد را به عنوان حملۀ دهشت افگنی تحقیق می کند و من دستور داده ام تا شناسایی شود که آیا عامل این رویداد از گروه های دهشت افگن انگیزه یا الهام گرفته بود".

آقای اوباما گفت با مقام‌های امنیتی صحبت کرده و دستور داده است تا تمام منابع لازم برای تحقیق در مورد این رویداد در اختیار مقامهای ایالتی قرار داده خواهد شد.

قانون اساسی ایالات متحدۀ امریکا به شهروندان آن کشور حق حمل اسلحه را می دهد.

رئیس جمهور اوباما با اشاره به گلوله باری اورلندو گفت که این رویداد یادآور تلخ این حقیقت که یک فرد به چه ساده‌گی می تواند در امریکا سلاح به دست آورده و با آن در مکتب، معبد، سینما و کلب گلوله باری کند.

برای احترام به قربانیان رویداد خونین اورلندو، رئیس جمهور اوباما دستور داده است که پرچم ایالات متحده امریکا تا ۱۶ جون در تمام تاسیسات دولتی در داخل و بیرون امریکا نیمه افراشته باشد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG