لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: مشکل تغییر اقلیم با گذشت هر روز جدیتر میشود


ایالات متحده الاسکا را به تاریخ ۳۰ مارچ سال ۱۸۶۷ از روسیه خریداری کرد
ایالات متحده الاسکا را به تاریخ ۳۰ مارچ سال ۱۸۶۷ از روسیه خریداری کرد

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده که برای یک دیدار سه روزه به الاسکا مواصلت کرده است تغییراقلیم را تهدید عاجل و رو به تشدید توصیف کرد.

آقای اوباما در جلسه سران به ارتباط مسایل محیط قطبی در شهر انکوریج گفت که مشکل تغییر اقلیم با گذشت هرسال جدی تر می گردد.

او گفت:"امروز ما این جا استیم تا آزمونی را که محدوده این قرن را تعین می کند و نسبت به سایرمسایل بیشتر دراماتیک میباشد مورد بحث قراردهیم."

آقای اوباما گفت که جهان با گذشته هر روز در مورد تغییرات اقلیم بیشتر میدانند. او افزود که فعالیت های بشری اقلیم را سریعتر از آنچه اخلال می کند قبلا پیش بینی می شد.
با وجودیکه کارهای انجام یافته اوباما در مورد تغییرات اقلیم مورد حمایت قرارگرفته است با آن هم گروهای طرفدار محیط زیست در بیرون از کنفرانس از تصمیم اخیر اداره اوباما به دلیل اجازه دان به شرکت نفت (ِشل) برای حفر چاه های نفت در سواحل الاسکا اعتراض کردند.

دانیال ردماند از شبکه عمل اقلیم الاسکا می گوید که اعتراض دراین مورد یک کلمه ثقیل پنداشته می شود.

او افزود:"همیشه وضع پیچیده تر از آن است. ما این جا حضور داریم تا از رئیس جمهور درین مورد ابراز امتنان کنیم. این کار خوب است. آغاز خوبی است. اما کافی نیست".
رئیس جمهور اوباما در جریان سفرش به الاسکا می خواهد ازیخچالها دیدن کند، با ماهیگیران صحبت کند و در یک برنامه تلویزیونی شرکت کند که براساس واقعیت ها ثبت و نشر میگردد.

قبل از سفرش، رئیس جمهور به دلیل تغییر نام بلندترین قله کوه مسما به مککنلی به دنالی مورد انتقاد برخی از قانون گذاران قرار گرفت. اهالی بومی الاسکا این کوه را از قبل دنالی مینامیدند.

این قله در ۱۸۹۶به افتخار ویلیم مککنلی - یک باشنده ایالت اوهایو که پیشتاز سیستم معیار طلا بود و بعداً رئیس جمهور امریکا انتخاب شد، کوه مککنلی نامیده شده بود.

اوباما نخستین رئیس جمهور برحال ایالات متحده است که از این دایره قطبی دیدن می کند.

XS
SM
MD
LG