لینک های دسترسی

Breaking News

فرمان حملات هوایی اوباما علیه جنگجویان عراق


آقای اوباما بر عدم اعزام سربازان امریکایی به عراق تاکید کرد.
آقای اوباما بر عدم اعزام سربازان امریکایی به عراق تاکید کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده دستور "انجام حملات هدفمندانه علیه جنگجویان اسلامگرا" را در عراق صادر کرد.

بارک اوباما شام پنجشنبه در قصر سفید گفت، در صورت که شبه نظامیان به سوی اربیل، مرکز کردستان پیشروی کنند، او اجازۀ "استفادۀ محدود" از نیروی هوایی امریکا را جهت حفاظت از کارمندان امریکایی صادر کرده است.

یک مقام ارشد حکومت ایالات متحده پس از سخنرانی آقای اوباما گفت که تا هنوز هیچ حملۀ هوایی نیرو های امریکایی در عراق صورت نگرفته است.

اوایل روز پنجشنبه چندین رسانۀ امریکایی به شمول نیویارک تایمز از انجام عملیات هوایی در عراق خبر دادند اما وزارت دفاع امریکا آن را رد کرده گفت که شاید آن عملیات توسط طیاره های ترکی و عراقی انجام شده باشد.

آقای اوباما افزود که او در ضمن اجازۀ تلاش های بشردوستانه به منظور حفظ جان هزاران عراقی غیر نظامی را صادر کرده است که "در قلۀ کوه بدون دسترسی به آب و نان گیر مانده و تقریباً با مرگ حتمی رو به رو اند."

رئیس جمهور امریکا گفت" در صورت لزوم، اجازۀ حملات هوایی هدفمندانه را جهت کمک به نیرو های عراقی که تلاش دارند محاصرۀ غیر نظامیان را در قلۀ کوه (سنجار) بشکنند، نیز صادر کرده است."

آقای اوباما پس از سخنرانی در بارۀ بحران عراق
آقای اوباما پس از سخنرانی در بارۀ بحران عراق

رئیس جمهور امریکا اضافه کرد که عملیات کمک رسانی هوایی به مردان، زنان و اطفال بی سرپناه در آن منطقه صورت گرفته و هواپیما های امریکایی از پیش عملیات کمک رسانی را آغاز کرده است.

وزارت دفاع، شام پنجشنبه گفت که طیاره های امریکایی ماموریت انتقال و پرتاب مواد اولیۀ خوراکی را در نزدیکی شهرک سنجار انجام داده و دوباره منطقه را ترک کرده اند.

اسوشیتدپرس گزارش می دهد، طیاره های اکمالاتی امریکایی که با جت های جنگی مشاعیت می شدند، مواد غذایی و آب آشامیدنی را برای هزاران عراقی که در قلۀ کوه سنجار گیر مانده اند، پرتاب کرده است.

آقای اوباما این را هم گفت که کشورش "با سایر کشور ها و سازمان ملل متحد که خواهان اقدامات عملی به منظور پرداختن به بحران بشری عراق شده است" نیز مشوره می کند.

آقای اوباما، در قصر سفید گفت "اینبار امریکا به منظور کمک میآید."

رئیس جمهور امریکا یکبار دیگر بر عدم اعزام سربازان محاربه یی امریکایی به عراق تاکید ورزید.

اعلامیه های اوباما نمایانگر دخالت عمیق امریکا در عراق، پس از خروج نیرو های نظامی این کشور در اواخر ۲۰۱۱ از آن کشور می باشد.

پیشروی جنگجویان داعش

شبه نظامیان و گروه دولت اسلامی عراق و شام، پنجشنبه بزرگترین بند برق عراق را در شهر موصل تصرف کردند.

تصرف این بند برق، نیرو های داعش را قادر می سازد کنترول بزرگترین شبکۀ برق رسانی و منبع آب را که بر دریای دجله اعمار شده و از قلب بغداد می گذرد در دست گیرند.

نیرو های داعش روز پنجشنبه پس از درگیری با نیرو های کردی، قادر شدند آنان را از شهر موصل بیرون کنند و اقلیت های ساکن در موصل را مجبور به فرار از منطقه نمایند.

جنگجویان گروه داعش در عراق
جنگجویان گروه داعش در عراق

گزارش ها می رساند که در جریان درگیری و انفجارات بمی دور روز گذشته در مرکز شهر بیش از ۹۰ نفر کشته شده است.

آقای اوباما گفت که ایالات متحده مسؤولیت دارد تا مانع کشتار جمعی توسط شبه نظامیانی شود که اقلیت های مذهبی را مجبور به ترک منطقه کرده و کشته اند.

گزارش ها می رساند که گروه داعش سر افرادی را که در برابر آنان مقاومت می کنند بریده و یا اعضای بدن آنان را قطع می کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، پس از برگزاری جلسۀ اضطراری از اعضای آن شورا خواست تا هر آنچه می توانند جهت کمک به حکومت عراق و تسهیل مشکلات روان در آن کشور انجام دهند.

XS
SM
MD
LG