لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما بر بستن زندان گوانتانامو در سال آینده تاکید کرد


بارک اوباما در آخرین نشست خبری خود در سال ۲۰۱۵ بیشتر روی موفقیت های حکومت اش در جریان این سال پرداخت اما گفت که هنوز هم آزمون های وجود دارد که ایالات متحده باید به آن رسیدگی کند.

رئیس جمهور ایالات متحده از افزایش روز افزون تهدید گروه دولت اسلامی و احتمال وقوع حملات مشابه کالیفورنیا به عنوان آزمون های اصلی فرا راه حکومت امریکا در سال آینده میلادی یاد کرد.

آقای اوباما تاکید کرد که هر چند ایالات متحده در کنار جامعه جهانی علیه گروه دولت اسلامی می جنگد اما امریکاییان باید هوشیار و مراقب اوضاع باشند. او گفت: "فشردن قلب گروه دولت اسلامی در سوریه و عراق، گسترش دهشت افگنی و تبلیغات توسط آن گروه به سایر نقاط جهان را دشوار تر خواهد ساخت."

رئیس جمهور ایالات متحده در نشست خبری روز جمعه در قصر سفید یک بار دیگر روی مسدود ساختن زندان گوانتانامو تاکید کرد. آقای اوباما افزود: ​"ما شاهد بودیم که (زندان) گوانتانامو چگونه به حیث بهانه ای استفاده شد که گویا امریکا با اسلام در جنگ است. اما بستن (زندان) گوانتانامو بخش از استراتیژی ما در مبارزه علیه دهشت افگنی است."

بارک اوباما در مبارزات انتخاباتی اش وعده داده بود که پس از راه یافتن به قصر سفید زندان گوانتانامو را می بنند اما مخالفت اعضای کانگرس ایالات متحده تا کنون جلو بستن این زندان را گرفته است.

به اساس معلومات روزنامه نیویارک تایمز اکنون ۱۰۷ نفر در گوانتانامو زندانی است که ۸ نفر آن افغان می باشد.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین افزود که هر چند شبکه القاعده تضعیف شده اما تندروان وابسته به این شبکه هنوز هم در پی انجام حملات دهشت افگنی می باشند و گفت: ​"آنان هنوز هم در مناطقی بین پاکستان و افغانستان و یمن مصروف فعالیت می باشند... هدف دراز مدت ما آوردن ثبات در این مناطق است تا آنان پناهگاه امن نداشته باشند."

آقای اوباما در ارتباط به بحران سوریه یک بار دیگر تاکید کرد که برای توقف خونریزی در آن کشور، باید بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه از قدرت کنار برود.

رئیس جمهور ایالات متحده از آغاز مجدد روابط دیپلوماتیک با کیوبا، توافق هسته ای با ایران، تصویب توافق تغییر اقلیم در پاریس، توافق تجارتی آسیا-حوزه اقیانوس آرام و قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان در امریکا به عنوان موفقیت های حکومت اش در سال ۲۰۱۵ یاد کرد.

آقای اوباما پس از پایان آخرین نشست خبری امسال قصر سفید را به قصد سان برناردینو ترک کرد تا با خانواده های ۱۴ قربانی حمله دهشت افگنی اخیر در آن شهر دیدار کند.

رئیس جمهور امریکا سپس برای سپری کردن تعطیلات کرسمس و سال نو میلادی با خانوده اش به هاوایی می رود.

XS
SM
MD
LG