لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما حمله بر اسلام را تجاوز بر تمام ادیان خواند


اوباما بارها تاکید ورزید که اسلام دین صلح است
اوباما بارها تاکید ورزید که اسلام دین صلح است

باراک اوباما روز چهارشنبه به مرکز اسلامی بالتیمور در ایالات مریلند رفت و در یک اجتماع مسلمانان گفت که اقلیت مسلمان جزء ناگسستنی خانواده ملی امریکاست.

رئیس جمهوری امریکا ضمن نکوهش تبلیغات مخالف اسلام و مسلمانان گفت که اسلام دین صلح است و قرآن قتل یک انسان بیگناه را قتل جامعه خوانده است.

به دنبال حمله مرگبار یک زوج مسلمان در شهر سان برناردینو در ایالت کالیفورنیا که در دسامبر گذشته ۱۴ کشته بر جاگذاشت، افزایش در آزار و اذیت مسلمانان گزارش شده است.

شماری از مسلمانان به رئیس جمهور اوباما نامه فرستاده اند و از مصوونیت و امنیت شان اظهار نگرانی کرده اند. آقای اوباما اما تاکید ورزید که اساس جامعه امریکا بر گوناگونی دینی و نژادی استوار است و تبعیض و آزار اقلیت مسلمان می تواند این ارزش را از بین ببرد.

رئیس جمهور اوباما گفت که امریکایی ها در اغلب موارد اسلام را با دهشت افگنی با هم تلفیق می کنند. او گفت که "لفاظی های نابخشودنی سیاسی بر ضد مسلمانان در این کشور جا ندارد."

آقای اوباما گفت اکثریت مطلق مسلمانان جهان صلحجو اند، اما به گفتۀ وی این اکثریت همواره به خاطر عملکرد یک اقلیت بسیار اندک مقصر خوانده می شوند.

پیشتر از این دانلد ترمپ یکی از کاندیدان امیدوار جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده خواستار ممانعت موقت از ورود پناهجویان مسلمان به امریکا شده و نیز گفته بود که مسلمانان امریکایی باید ثبت و راجستر شوند.

رئیس جمهور باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری خود چندین بار از مساجد در بیرون از ایالات متحده دیدار کرده بود، اما این نخستین باری است که وی در زمان تصدی این وظیفه در یک مسجد در داخل ایالات متحده سخنرانی می کند.

سید مخدوم ضیا، روحانی برجسته افغان در امریکا در مورد اهمیت سخنرانی رئیس جمهور اوباما در مسجد شهر بالتیمور در برنامه صبح رادیو آشنا صحبت کرده است.

لینک دانلود
XS
SM
MD
LG