لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: امریکا تا هنوز با دهشت افگنان در جنگ است


رئیس جمهور باراک اوباما می گوید ایالات متحده خرسند است که تعداد تلفات سربازان امریکایی در عراق از بین رفته و در افغانستان نیز کاهش یافته است.

آقای اوباما به مناسبت روز یادبود سربازان بازنشسته در امریکا گفت که پایان جنگ در عراق باعث شد که سربازان امریکایی دیگر در آن کشور جان نبازند و روند انتقال در افغانستان نیز تلفات امریکایی ها را کاهش داده است.

اما رئیس جمهور اوباما پس از گذاشتن اکلیل گل در مقبرۀ سپاهی گمنام در حومۀ واشنگتن خاطرنشان ساخت "امریکایی ها نباید فراموش کنند که امروز در حالی از روز یاد بود تجلیل به عمل می آید، این کشور هنوز هم در جنگ است."

در این روز مقامات در ایالت نبراسکا برای یادبود از عساکر امریکایی که در افغانستان قربانی شده اند، مجسمه یک افسر امریکایی که در سقوط هلیکوپتر در سال ۲۰۱۱ در افغانستان کشته شد، پرده برداری کردند.

میشل اوباما، بانوی نخست ایالات متحده در اوایل دوشنبه در ضیافت صبحانه در قصر سفید از اعضای خانواده های عساکری میزبانی کرد که درجنگ کشته شدند.

از جانب دیگر، از این مراسم در شهر نیویارک در پارک آزادی فرنکلن روزویلت نیز تجلیل صورت گرفت. این پارک به سخنرانی معروف روزویلت رئیس جمهور پیشین ایالات متحده معروف است، جائیکه او در خطاب به مردم گفت که از آزادی بیان، مذهب و آزادی از فقر و هراس لذت ببرند.

رئیس جمهور اوباما در واشنگتن گفت که درجریان جنگ دوم جهانی میلیون ها امریکایی در تلاش های جنگ سهم گرفتند و نظامیان به خاطر قربانی های شان برای نجات زندگی دیگران مورد ستایش قرار گرفته اند.

آقای اوباما با اشاره به خروج سرابازان امریکایی از افغانستان افزود "سال آینده در این روز ما آخرین روز یاد بود از جنگ افغانستان را تجلیل خواهیم کرد."
XS
SM
MD
LG