لینک های دسترسی

Breaking News

حساب تویتر اوباما ثبت کتاب ریکاردهای جهان شد


این حساب در کمتر از چهار روز نزدیک به سه میلیون طرفدار پیدا کرده است
این حساب در کمتر از چهار روز نزدیک به سه میلیون طرفدار پیدا کرده است

پس از آنکه باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده با حساب @POTUS به تویتر پیوست، در کمتر از پنج ساعت بیش از یک میلیون نفر آن را دنبال کرد. اکنون با گذشت کمتر از چهار روز، شمار دنبال کنندگان این صفحه به بیش از دو میلیون و ۲۸۰ هزار نفر می رسد.

تویتر آقای اوباما به عنوان صفحۀ که در کمترین وقت یک میلیون نفر آن را دنبال کرد، ثبت کتار ریکارد های جهان شد. پیشتر از این نام رابرت داونی جونیر ثبت این کتاب بود که حساب تویتر او را در اپریل ۲۰۱۴ در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از یک میلیون نفر دنبال کرده بود.

قصر سفید گفته است که تویت های POTUS را که مخفف رئیس جمهور ایالات متحده می باشد، شخص رئیس جمهور اوباما می نویسد.

نخستین پیام را آقای اوباما با استفاده از آیفون خود از قصر سفید در @POTUS نوشت. در این پیام نوشته شده است: "سلام، تویتر! من باراک استم. واقعاً! پس از گذشت شش سال، بالاخره آنان حساب خودم را برایم دادند."

آقای اوباما نخستین تویت را نوشت.
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:27 0:00

بل کلنتن، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا از تویتر خود (@billclinton) این پیام را به آقای اوباما نوشته است: "به تویتر خوش آمدید @POTUS! یک سوال: آیا نام این حساب برای کاربر قصر سفید می ماند."

آقای کلنتن با درج هشتگ #askingforafriend اشاره به همسرش هلری کلنتن کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در امریکا خود را نامزد کرده است.

در پاسخ آقای اوباما نگاشته است "پرسش خوب @billclinton. قصر سفید آن را حمل خواهد کرد. کسی را می شناسی که به حساب @FLOTUS علاقمند باشد؟" FLOTUS مخفف بانوی نخست ایالات متحده است.

قصر سفید در بلاگ White House نگاشته است که حساب تویتر @POTUS به صفت روش جدید کار گرفته خواهد شد تا رئیس جمهور اوباما به گونۀ مستقیم با مردم امریکا در تماس باشد. در این بلاگ آمده است که آقای اوباما متعهد است تا حکومت خود را به صفت بازترین و پرتعامل ترین حکومت ثبت تاریخ کند.

پیش از این رئیس جمهور اوباما از طریق حساب @BarackObama تویت می کرد. این حساب از سوی ستاد پیشین انتخاباتی رئیس جمهور اوباما مدیریت می شود. پیام های آقای اوباما در تویتر قصر سفید @WhiteHouse نیز نشر می شود که بیشتر پیام های آن را کارمندان قصر سفید می نگارند، اما اگر رئیس جمهور اوباما شخصاً پیامی بنویسد آن را با نشانۀ “BO” ختم می کند.

تویتر @BarackObama یکی از پرطرفدارترین حساب در میان رهبران پرنفوذ جهان است که ۵۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آن را دنبال می کند. تویتر رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه @PutinRF_Eng که به زبان انگلیسی تویت می کند، حدود ۲۵۰ هزار نفر طرفدار دارد.

در آسیا، حساب تویتر نرندرا مودی صدر اعظم هند@narendramodi بیش از ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر طرفدار دارد. در اروپا تویتر دیفید کمرون صدر اعظم بریتانیا Number10gov@ بیشترین طرفدار داشته و سه میلیون و ۲۵۰ هزار نفر آن را دنبال می کند.

در شرق میانه، حساب تویتر رجب طیب اردغان رئیس جمهور ترکیه @RT_Erdogan بیش از شش میلیون و ۴۰۰ هزار و تویتر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم امیر دبی @HHShkMohd بیش از چهار میلیون طرفدار دارد.

XS
SM
MD
LG