لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما برنده انتخابات ریاست جمهوری شد


بارک اوباما رئیس جمهور فعلی ایالات متحده و نامزد دور دوم انتخابات از جملۀ 538 واحد انتخاباتی، توانست با کسب281 واحد انتخاباتی برای دور دوم به حیث رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شود.

مت رامنی نامزد جمهوریخواه در این انتخابات 203 واحد انتخاباتی را کسب کرد.
اوباما با شنیدن این خبر که او برندۀ این رقابت است در صفحۀ تویتر و فیس بک خود نوشت که "چهار سال دیگر "

ریًس جمهور اوباما توانست با پیروزی در ایالت های کلیدی مانند اوهایو، آیوا و پنسلوانیا رقم معینهً واحد های انتخاباتی را کسب کرده و رقیب خود را شکست دهد.
موضوع داغ مورد بحث میان دو نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری، ایجاد شغل و بهبودی وضیعت اقتصادی امریکا را تشکیل می داد.

اوباما در آخرین روز های مبارزات انتخاباتی خود، با نشر گزارش کاریابی همه را متعجب ساخت.

در گزارش هفتۀ گذشتۀ مشاغل ایالات متحده آمده است که حکومت توانسته بیشتر از انتظار تحلیلگران شرایط کار را برای 171 هزار نفر مساعد سازد.

اوباما در جریان مبارزات گفته بود که توقع دارد مالیات را بالای متشبثین کوچک کاهش داده و در عوض از ثروتمندان مالیۀ بیشتری را اخذ کند. او در این دوره همواره بالای طبقۀ متوسط جامعه تاکید می کرد که با بهتر ساختن وضیعت زندگی آنان می توان اقتصاد امریکا را بهبود بخشید و به سوی رفاه گامزن شد.

در پالیسی خارجی بارک اوباما رئیس فعلی ایالات متحده، پیرامون خروج نیرو های نظامی امریکایی از افغانستان و ختم جنگ در آن کشور در اخیر سال 2014 تاکید شده است. اوباما از ختم جنگ عراق و کشتن اسامه بن لادن به حیث سلاح عمده در مبارزات انتخاباتی خود استفاده کرد.

تصویب لایحۀ خدمات صحی، دست آورد دیگر اوباما در فاصلۀ چهار سال ریاست جمهوری او تلقی می شود که با وجود مخالفت شدید جمهوریخواهان، روی آن ایستادگی کرد.

از جمله مشکلات و آزمون های عمدۀ که تا هنوز هم فرا راه بارک اوباما باقی است، حل بحران بیکاری - که تا هنوز هم به 7.9 درصد رسیده و فعلاً 23 میلیون شهروند این کشور بیکار است - تطبیق لایحۀ خدمات صحی، ختم جنگ در افغانستان و انتقال مسئولانۀ امنیتی به نیرو های افغان، جلوگیری از هسته یی شدن ایران و حل منازعۀ فلسطین و اسراییل می باشد.
XS
SM
MD
LG