لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی اوباما در مورد حملات نیرو های امنیتی به عساکر ناتو و امریکایی


ابراز نگرانی اوباما از حملات بر عساکر ناتو در افغانستان
ابراز نگرانی اوباما از حملات بر عساکر ناتو در افغانستان

براک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده به روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی، مراتب نگرانی خود را در مورد حملات نیرو های امنیتی به عساکر ناتو و امریکایی ابراز داشت.

با افزایش حملات عساکر و پولیس افغان به نیرو های بین المللی در افغانستان، رییس جمهور ایالات متحده تعهد نمود تا برای حفاظت از عساکر امریکایی در آن کشور، اقدامات بیشتری نماید.

آقای اوباما گفت ما با دقت مراقب اوضاع هستیم و مامورین امریکایی برای حل این معضله مصروف کار میباشند.
" واضح است که ما با نگرانی شاهد حملات به اصطلاح سبز بر آبی میباشم، که در بعضی مواقع توسط عساکر افغان و در بعضی مواقع توسط افرادی که یونیفورم قوای امنیتی افغانستان را بر تن داشته اند علیه عساکر قوای ائتلاف به شمول عساکر ما، صورت گرفته است. "

آقای اوباما در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه در قصر سفید گفت که با مارتی دمسی، لویی دریستیز قوای مسلح ایالات متحده که غرض مشوره در مورد این حملات با قوماندان های نظامی و همتا های افغان خود در افغانستان میباشد در اینمورد صحبت نموده و قصد دارد با حامد کرزی رییس جمهور افغانستان هم در اینمورد تماس بگیرد. " زیرا ما باید اطمینان حاصل کنیم که روی این مسله حاکمیت داشته باشیم. در حال حاضر یک سلسله اقداماتی روی دست گرفته شده است و در بخش استخبارات پیشرفت های صورت گرفته است تا عملیه جمع آوری اطلاعات در مورد عساکر تازه استخدام شده در اردو و پولیس افغانستان به خوبی به پیش رود. "

براک اوباما در مورد یک اقدام دیگر، که پروگرامی بنام فرشته محافظ میباشد و بر اساس آن یک یا دو عسکر خارجی در هر ماموریت و یا ملاقاتی، نظاره گر عساکر افغان میباشند، صحبت نموده گفت که مصئونیت عساکر امریکایی بسیار اهمیت دارد و نباید در یک موقف آسیب پذیر قرار بگیرند.
مارتین دمسی در افغانستان
مارتین دمسی در افغانستان

آقای اوباما یکی از دلایل افزایش این حملات را چنین تشریح نمود: " یکی از دلایلی که این حادثات اتفاق می افتد آنست که ما در حالت انتقال مسؤولیت ها به قوای افغان قرار داریم و برای اینکه آنان را موثر تر تعلیم دهیم، تماس های ما هم با آنان نزدیکتر شده است. باید سعی نمائیم که پلان های ما عملی شدنی باشد و عساکر ما در در یک موقف آسیب پذیر، قرار نگیرند. " آقای اوباما افزود " به همین دلیل ما از آغاز تا انجام شدیداً نگران هستیم و امیدوار هستیم ظرف چند هفته آینده، شاهد پیشرفت های در این زمینه باشیم. "

از جانب دیگر، جورج لیتل، سخن گوی وزارت دفاع ایالات متحده به روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که این حملات، نمایانگر بیچارگی طالبان و شکست آنان بوده و میرساند که آنان متوسل به هر حربه ای برای آسیب رسانیدن به قوای ناتو شده اند.

اما وی تاکید نمود که تمام این حملات ناشی از نفوذ و رخنه طالبان بر اردو و پولیس افغانستان نیست و یک و یا چند حمله محدود شاید از جانب عمال طالبان صورت گرفته باشد.

لیتل میگوید این حملات، بر روحیه عساکر امریکایی تاثیر گذار نبوده است و ناتو و امریکایی ها مصمم اند تا طالبان را از بن و ریشه از افغانستان خارج سازند. سخن گوی وزارت دفاع امریکا گفت حملات بر عساکر خارجی حتی در ساحاتی که اتفاق افتاده تاثیری بر روند تعلیم دهی عساکر افغان توسط امریکایی ها و دیگر عساکر ناتو نداشته است.

آقای لیتل اظهارات دیگر مامورین وزارت دفاع ایالات متحده را تصریح نمود که بخش اعظم این حملات توسط افراد ناراضی صورت گرفته است و از جانب طالبان سازماندهی نشده است.

به گفته جورج لیتل، از اول جنوری تا ۱۹ آگست سال روان، ۳۲ حمله از جانب یونیفورم پوشان افغان علیه عساکر ناتو و امریکایی صورت گرفته است که در نتیجه آن در مجموع ۴۰ عضو ائتلاف کشته شده و ۶۹ تن دیگر مجروح شده اند. در تمام سال ۲۰۱۱ مامورین میگویند ۱۶ حمله توسط نیرو های امنیتی افغان علیه عساکر ائتلاف صورت گرفت که ۲۸ کشته و ۴۳ مجروح بر جا گذاشت.
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:22 0:00
لینک دانلود
XS
SM
MD
LG