لینک های دسترسی

Breaking News

آبباز افسانه یی امریکا با بازی های المپیک وداع گفت


مایکل دارای بیشترین مدال طلا در تاریخ آببازی رقابت های المپیک است
مایکل دارای بیشترین مدال طلا در تاریخ آببازی رقابت های المپیک است

مایکل فلپس، بیشترین مدال آور طلای المپیک در تاریخ این رقابت ها، شنبه شب آخرین رقابت آببازی المپیکی خود را با کسب یک مدال دیگر طلا پایان داد.

فلپس، این بازیکن افسانه یی جهان آببازی از رقابت های المپیک ۲۰۰۴ آتن تا کنون ۲۳ مدال طلا را به گردن آویخته است.

مایکل پس از رقابت در حالیکه اشک چشمانش را گرفته بود با بلند کردن دست، گویا با تماشاچیان و علاقمندانش خداحافظی کرد و در صحبتی گفت "حرفۀ آببازی اش به پایان رسیده اما با آببازی خداحافظی" نکرده است. او گفت که امشب "آغاز سفر تازه یی در دنیای آببازی ام خواهد بود."

شاید آخرین حضور فلپس در کنار حوض آببازی المپیک
شاید آخرین حضور فلپس در کنار حوض آببازی المپیک

مایکل فلپس در تمام زندگی حرفه یی آببازی اش ۲۸ مدال گرفته که تنها در رقابت های برازیل به ٥ طلا و یک نقره دست یافت.

تیم آببازی ایالات متحده در رقابت های المپیک برازیل در بخش زنان و مردان در رقابت بخش های ۵۰، ۱۰۰، ۱۵۰، ۲۰۰، ۴۰۰ و ۱۵۰۰ به شکل چشمگیری درخشیدند و شنبه شب تیم چهار نفری دختران امریکایی نیز توانست به مدال طلا دست یابد.

ایالات متحده تاکنون با کسب ۲۳ مدال طلا، ۱۶ مدال نقره و ۱۸ برونز در صدر تیم های اشتراک کنندۀ المپیک برازیل قرار دارند.

از جانب دیگر نخستین شمشیر باز زن با حجاب امریکایی، یکجا با شمشیربازان هم تیمی اش، مدال برونز این رقابت ها را به گردن آویخت.

دوش

عبدالوهاب ظاهری در مسابقات مقدماتی دوش ۱۰۰ متر مردان، در بازی های المپیک ریو دی جنیرو برازیل، فاصله تعیین شده را در ۱۱.۵۶ ثانیه پیمود و در میان ۲۲ بازیکن، مقام هژدهم را گرفت.

ایلن تامپسن، ورزشکار جمیکا در بخش دوش ۱۰۰ متر زنان به نخستین مدال طلا المپیک دست یافت. ورزشکار امریکایی مقام دوم و دختر دیگر جمیکایی به مدال برونز این رقابت ها نایل آمد.

مشت زنی

یکبار دیگر رینگ مشت زنی بازی های المپیک شاهد ضربۀ فنی بود. سه بازیکن توانستند که حریف های خود را در زمان اندکی به زمین بخوابانند.

جو جویس بریتانیایی، باخودیر جلالوف ازبکستانی و اف اجَگبای نایجریایی، رقابت های مشت زنی سنگین وزن شان را با ضربات فنی پایان دادند.

تینس

رافایل نادل نتوانست به دور نهایی رقابت های تینس المپیک راه یابد.
رافایل نادل نتوانست به دور نهایی رقابت های تینس المپیک راه یابد.

رافایل نادل اسپانیایی در رقایت نیمه نهایی المپیک برازیل در برابر دل پورتوی ارژنتاینی با نتیایج ۷-۵، ۴-۶ و ۶-۷ شکست خورد.

دل پورتو در ۲۰۱۲ لندن به مدال برونز دست یافته بود و اکنون این فرصت برایش میسر شده تا در رقابت با اندی میوری، مدافع مدال طلای رقابت های لندن، مدال طلا یا هم نقره را به گردن بیاوزید.

بایسکل رانی

رئیس فدراسیون جهانی بایسکل رانی، وضعیت سرک های را که در مسیر آن بازی های بایسکل رانی المپیک صورت می گیرد، قناعت بخش خواند.

از آغاز رقابت های بایسکل رانی، تعدادی از ورزشکاران به شمول رکاب زن های نخبه، در جریان رقابت به زمین خوردند و جراحات برخی از آنان شدید خوانده شده است.

نشان زنی سریع با تفنگ

گبریل روسیتی، نشان زن ایتالیایی، در بخش نشان زنی سریع با تفنگ به مدال طلا دست یافت. روسیتی تمامی شانزده هدف متحرک در هوا را با تفنگ هدف قرار داد و به نخستین مدال طلای خود در المپیک دست یافت.

ماکوس سفینسَن سویدنی که تنها آخرین هدف را نتوانست بزند، مدال نقره گرفت.

ممانعت ورزشکار روسی از رقابت

کمیتۀ بین المللی المپیک، ورزشکار روسی را در بخش خیز بلند از رقابت ها منع کرده است. داریا کلیشنیا تنها روسی است که در بین 68 بازیکن اجازۀ حضور در رقابت را به دست آورده بود. استفاده از دوای انرژی زا، باعث شد بیش از ١٣٠ ورزشكار روسی اجازۀ حضور در رقابت ها را از دست دهند.

فوتبال

کمیتۀ بین المللی المپیک اظهارات روز گذشتۀ دروازه بان تیم ملی فوتبال اناث امریکا را مایوس کننده خواند.

هوپ سولو، پس از شکست در برابر تیم سویدن، به خاطر شیوۀ دفاعی آن تیم ناراحت شده گفته بود "تیم امریکا به یک گروهی از ترسو ها باخت و تیم برتر برنده نشد."

مارک اَدمز، سخنگوی المپیک هر چند گفت که مردم اجازه دارند اینگونه حرف بزنند و نمی توان جلو آزادی بیان شان را گرفت اما واضح است که باید در داخل چوکات باشد."

تیم فوتبال ایالات متحده در دور یک بر هشت پس از ١- ١ مساوی، در ضربات پنالتی به سویدن باخت.

تیم ملی فوتبال آلمان در دور یک برهشت المپیک برازیل، پرتگال را ٤-٠ از راه برداشت و به دور نیمه نهایی راه یافت.

والیبال

در بخش والیبال، تیم های ایالات متحده و روسیه توانستند فرانسه و پرتگال را شکست داده راهی دور بعدی بازی های المپیک برازیل گردند

کسب مدال ها در نهمین روز المپیک

تاکنون تیم ایالات متحده با کسب ۵۶ مدال در صدر کشور های مدال گیرنده قرار دارد که شامل ۲۳ طلا، ۱۶ نقره و ۱۸ برونز است.

تیم چین با ۴۱ مدال که ۱۳ آن طلا، ۱۱ مدال آن نقره و ۱۷ دیگر برونز است، جایگاه دوم را کسب کرده است.

بریتانیا با ۹ طلا، ۱۱ نقره و ۶ برونز توانسته تاکنون به ۲۶ مدال دست یابد و جایگاه سوم را در بازی های المپیک ۲۰۱۶ برازیل از آن خود کند.

XS
SM
MD
LG