لینک های دسترسی

Breaking News

یک پناهجوی افغان در ترکیه کشته شد


پولیس ترکیه خشونت‌های شام سه شنبه را مورد پیگرد قرار داده است
پولیس ترکیه خشونت‌های شام سه شنبه را مورد پیگرد قرار داده است

در برخوردهای شام سه شنبه در شهر استانبول ترکیه دو نفر کشته شده است که یکی آن شهروند ترک و دیگری به گفتۀ سفارت افغانستان در ترکیه، پناهجوی افغان است.

با اینحال هویت شهروند افغان تثبیت نشده است، زیرا اکثر پناهجویانی که از طریق ترکیه عازم اروپا اند، فاقد هرگونه سند هویت می باشند.

فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه افغانستان در پیوند با این رویداد گفته است که بر اساس اطلاعات وی از ترکیه، در درگیری میان مهاجران افغان و برخی شهروندان ترکیه، ۱۲ تا ۱۵ مهاجر افغان کشته شده‌ است.

همچنان، گزارش‌های ضد و نقیضی از این رویداد در شبکه های اجتماعی نشر و ادعا شده است که گویا چندین شهروند افغان در آن کشته و زخمی شده اند.

اما سفارت افغانستان در ترکیه با نشر پیامی بازتاب این رویداد را در شبکه‌های اجتماعی رد کرده و به استناد تحقیقات و معلومات پولیس استانبول از کشته شدن دو نفر – یک شهروند ترک و یک شهروند افغان - در این رویداد خبر داده است.

قونسلگری افغانستان در استانبول گفته است که تحقیقات پولیس در پیوند با این رویداد جریان دارد و تا کنون ۳۰۰ شهروند سوری، ۲۰۰ مهاجر پاکستانی و ۳۰ شهروند افغان از سوی مقام‌های ترک برای تحقیقات بازداشت شده اند.

برخوردهای خشونتبار شام سه شنبه در ساحۀ سلطان غازی و چلبی شهر استانبول صورت گرفت. این دو ساحه محل بود و باش اکثر مهاجران سوری، پاکستانی و شماری از پناهجویان افغان است.

XS
SM
MD
LG