لینک های دسترسی

Breaking News

یک سرباز امریکایی و ۴۵ داعشی در ننگرهار کشته شدند


مقام‌ها کشته‌شدن یک امریکایی و ۴۵ داعشی را در اچین ننگرهار تأیید کرده اند
مقام‌ها کشته‌شدن یک امریکایی و ۴۵ داعشی را در اچین ننگرهار تأیید کرده اند

ناتو و مقام‌های محلی در ننگرهار گفته اند که در جریان درگیری‌ها و حملات هوایی، یک سرباز امریکایی و ده‌ها داعشی در ننگرهار کشته و چند سرباز کوماندوی افغان زخمی شده اند.

مأموریت حمایت قاطع، با نشر خبرنامه‌ای تأیید کرده است، یک امریکایی که روز چهارشنبه در جریان عملیات مشترک نیروهای خارجی و افغان در شرق افغانستان زخمی شده بود، جان داد.

خبرنامه گفته است که برخی سربازان امریکایی و افغان نیز در جریان درگیری دیروز زخمی شده اند که تحت مداوا قرار دارند.

از سوی دیگر، عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که یک سرباز امریکایی در اثر درگیری مسلحانه نیروهای مشترک خارجی و افغان با افراد داعش در دره مامند ولسوالی اچین این ولایت کشته شده است.

خوگیانی همچنان افزود "چند سرباز کوماندوی ما هم زخمی شده اند و این سرباز امریکایی کشته شده است".

او آمار دقیق کوماندوهای افغان را که در جریان نبرد دیروز زخمی شده اند، بیان نکرد.

حضرت حسین مشرقی‌وال، سخنگوی فرماندهی پولیس ننگرهار گفت که نبرد در اچین جریان دارد و مواضع داعش از زمین و هوا هدف قرار می‌گیرند.

او افزود "در مکرانه ناوقت دیروز حملات هوایی هم شده و جنگ هم، در مجموع ۴۵ داعشی کشته شده و به مردم ملکی و نیروهای افغان آسیبی نرسیده است".

به گفتۀ مشرقی‌وال در بین داعشیانی که کشته شده اند، اتباع خارجی نیز شامل اند.

داعش هنوز در مورد نبردهای اخیر در اچین و تلفات افراد این گروه به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

نیروهای مشترک افغان و مأموریت حمایت قاطع اکنون در ولسوالی‌های اچین و ده بالای ولایت ننگرهار عملیات‌های ویژه ضد داعش را به پیش می‌برند.

حمله انتحاری هلمند

یک مرکز اردوی افغان هدف حمله انتحاری موتربم قرار گرفت. این رویداد در مهاجربازار ولسوالی گرشک ولایت هلمند، حوالی ساعت ۹:۰۰ شب گذشته به وقوع پیوست.

لومری سارن، عبدالسلام افغان، سخنگوی پولیس هلمند به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که در حمله موتر بم تنها سه سرباز اردوی افغان زخم برداشتند.

افغان افزود که مهاجم انتحاری، با استفاده از موتر زرهی هاموی مملو از مواد منفجره می‌خواست بر پوسته کمربند امنیتی ولسوالی گرشک حمله کند؛ اما اردو از قبل در مورد آن معلومات داشت.

او گفت "با موتر هاموی مهاجم انتحاری می‌خواست که بر پوسته‌ای کندک ششم حمله کند، سربازان اردو با آر-پی-جی او را هدف قرار دادند و موتر منفجر و مهاجم کشته شد و سه سرباز اردو زخمی شدند. به کسی دیگر آسیب نرسیده است".

ولسوالی گرشک در هشتاد کیلومتری شمال شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند موقعیت دارد که پرنفوس است و برای هلمند شمالی مانند لشکرگاه اهمیت دارد. شاهراه کندهار – هرات نیز از این ولسوالی می‌گذرد.

هنوز مخالفان مسلح دولت (طالبان) در مورد رویداد ولسوالی گرشک تبصره‌ای نکرده اند.

XS
SM
MD
LG