لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین رستوران آنلاین در بامیان به کار آغاز کرد


برای نخستین‌بار یک زن در بامیان یک رستورانت آنلاین غذاهای محلی را در این ولایت ایجاد کرده است.

معصومه محمدی، مالک رستوران "آشپزخانۀ معصومه" گفت که هدف از ایجاد این رستوران هم فراهم آوری شغل است و هم اینکه مردم با فرمایش دادن آنلاین غذا کمتر با محیط بیرون در تماس بوده و از گزند کروناویروس در امان باشند.

شیوع بیماری کووید۱۹ سبب بروز چالش‌های زیادی در زندگی روزمرۀ انسان‌ها شده است، اما شماری از افراد خلاق از این چالش به عنوان یک فرصت برای ابتکار و نوآوری استفاده کردند.

خانم محمدی به صدای امریکا گفت: "روزهای قرنطین بچه‌ها، خودم و شوهرم بیکار بودیم. بچه مکتب و دانشگاه نداشتند و در این زمینه کمی تجربه داشتم گفتم همین کار را شروع کنم".

مشتریان این رستوران آنلاین، غذاهای دلخواه شان را با تماس گرفتن و پیام گذاشتن به صفحۀ فیسبوک این رستوران درخواست می‌دهند.

سرآشپز این رستوران آنلاین در بامیان می‌گوید که روزانه حدود ۳۰ مشتری دارد و غذاهای تهیه شده اش را برای مشتریان در نقاط دور در بدل ۲۰ افغانی به درب منزل تحویل می‌دهد.

فعالیت رستوران آنلاین در بامیان، پدیدۀ جدیدی است؛ اما مسدود بودن هوتل‌ها و بازار این ولایت در ایام قرنطین، مردم را با روش‌های تازۀ خرید و فروش آشنا ساخته است.

مهدی محمدی، دریافت کننده سفارشات آنلاین غذا می‌گوید: "ما فقط سفارش‌ها را می‌گیریم و با کمترین هزینه به درب منزل شان (مشتریان) انتقال می‌دهیم".

آقای محمدی می‌گوید که روزانه بیش از ۲۰ خوراک غذا به مشتریان "آشپزخانۀ آنلاین معصومه" انتقال می‌دهد؛ اما نبود آدرس دقیق و شمارۀ منزل، گاهی او را سرگردان می‌کند.

مشتریان می‌گویند که در ایام قرنطین این رستوران آنلاین برای شان یک سهولت است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:54 0:00
لینک دانلود


رمضان یکی از مشتریان این رستوران می‌گوید که سفارش آنلاین به آنان سهولت ایجاد کرده و اضافه می کند که "در محل کار محل وظیفه هر نوع غذا که بخواهیم میاورند؛ بسیار خوب است".

ناهید یکی دیگر از مشریان این رستوران می گوید"گاهی دل آدم هوسانه می‌شود؛ دل آدم می‌شود بعضی غذاهای را که یاد نداریم از بیرون بخواهیم و این آشپزخانه بسیار خوب است این ضرورت را رفع می‌کند".

معصومه محمدی، مسوول این رستوران آنلاین می‌گوید که روزانه کباب مرغ، آشک، بولانی، قابلی پلو، آش سبزی و قابلی ازبکی می‌پزد تا مشتریانش در منزل از شر بیماری کووید۱۹ در امان باشند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG