لینک های دسترسی

Breaking News

نواز شریف برادرش را نامزد جانشینی خود کرد


شهباز شریف ۶۵ ساله در حال حاضر وزیر ارشد ایالات پنجاب است
شهباز شریف ۶۵ ساله در حال حاضر وزیر ارشد ایالات پنجاب است

نواز شریف، صدراعظم سلب صلاحیت شدۀ پاکستان، روز شنبه شهباز شریف، برادرش را به حیث جانشینش در پست صدارت نامزد کرد.

آقای شریف طی یک بیانیه خطاب به اعضای حزب اش گفت که "از کارم کنار رفته ام و کسی باید آنرا را عهده دار شود. پس از مشوره های زیاد، شهباز شریف را نامزد کردیم."

شهباز شریف که فعلاْ وزیر ارشد ایالت پنجاب است، برای راه یابی به پارلمان منتظر خواهند ماند تا کمیسیون انتخابات پاکستان زمان انتخابات ویژه را در شهر لاهور اعلام کند.

آقای شریف همچنین گفته است که می خواهد تا متحد نزدیک اش، شاهد خاقان عباسی، به حیث صدراعظم موقت پاکستان انتخاب شود.

شاهد خاقان عباس به حیث صدراعظم موقت پاکستان نامزد شده است
شاهد خاقان عباس به حیث صدراعظم موقت پاکستان نامزد شده است

آقای عباس در صورت به دست آوردن رای از پارلمان پاکستان، برای حد اقل ۴۵ روز به حیث صدراعظم آن کشور ایفای وظیفه خواهد کرد.

در صورت پیروزی شهباز شریف در انتخابات شهر لاهور به پارلمان، حزب بر سر اقتدار مسلم لیگ نواز، شهباز شریف را به حیث صدراعظم پاکستان انتخاب خواهد کرد.

انتخابات آیندۀ پارلمانی پاکستانی در سال ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد.

آقای شریف پس از آن از مقام صدارت کناری گیری کرد که ستره محکمۀ پاکستان روز جمعه وی را به دلیل دارایی‌ در خارج از پاکستان و پنهان نگهداشتن آن، سلب صلاحیت کرد و از او خواست تا به صورت فوری از سمت‌اش کنار برود.

در واکنش به فیصلۀ ستره محکمۀ پاکستان، آقای شریف در نخستین سخنرانی تلویزیونی اش، از فیصلۀ عالیترین نهاد قضایی انتقاد کرده گفت که او در انجام کارش "صادق و امین" بوده است.

نواز شریف حین سخنرانی در میان اعضای حزب
نواز شریف حین سخنرانی در میان اعضای حزب

برخی از هواداران حزب مسلم لیگ نواز، روز شنبه در شهر های اسلام آباد و لاهور به جاده ها برآمده و به طرفداری از آقای شریف اعتراضات صلح آمیز را راه اندازی کردند.

عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان که از مخالفین سرسخت آقای شریف بوده و در چند سال گذشته چندین بار با راه اندازی گردهمایی های اعتراضی خواهان استعفای نوازشریف شده بود، از هواداران خود خواسته است روز یکشنبه به اسلام آباد بیایند تا از کناره گیری آقای شریف تجلیل کنند.

XS
SM
MD
LG