لینک های دسترسی

Breaking News

نواز شریف برای حضور در محکمه به پاکستان برگشت


نواز شریف، صدر اعظم برکنار شده پاکستان به خاطر حضور در محکمه به کشورش برگشت.

قرار است آقای شریف به خاطر اتهام های دست داشتن در فساد محاکمه شود. او این محاکمه را انتقام گیری سیاسی توسط مخالفین خود خوانده اما رهبران احزاب مخالف آقای شریف می گویند که محاکمه او نمایانگر حسابدهی افراد "ثروتمند و قدرتمند" در پاکستان است.

نواز شریف به خاطر تداوی همسرش که به سرطان مبتلا می باشد، به لندن رفته بود. قرار است او روز جمعه به خاطر اتهامات مربوط به منبع درآمد برای خریداری املاک در لندن در محکمه حاضر شود.

نواز شریف ۶۷ ساله تا کنون سه بار به حیث صدر اعظم پاکستان انتخاب شده است. او در سال ۱۹۹۹ در پی یک کودتای نظامی از قدرت برکنار شد و در ماه جولای امسال نیز ستره محکمه پاکستان او را به خاطر دست داشتن در فساد سلب صلاحیت کرد.

ستره محکمه پاکستان همچنین به اداره ملی حسابدهی آن کشور دستور داده تا در مورد دارایی و ثروت اعضای خانواده نواز شریف نیز تحقیق کند و در صورت که لازم باشد، اعضای خانواده آقای شریف به خاطر دست داشتن در فساد محاکمه شوند.

قرار است محکمه اختصاصی اداره ملی حسابدهی پاکستان، مریم شریف و محمد صفدر، دختر و داماد نواز شریف را نیز محاکمه کند.

بر بنیاد حکم ستره محکمه پاکستان، اداره ملی حسابدهی آن کشور باید در ظرف شش ماه روند تحقیقات و محاکمه نواز شریف و اعضای خانواده او را تکمیل کند.

متحدین آقای شریف می گویند که در اقدام اخیر ستره محکمه پاکستان، اردوی مقتدر آن کشور دست داشته است.

نواز شریف که کنترول حزب حاکم مسلم لیگ پاکستان (شاخه نواز) را در دست دارد، اتهامات فساد علیه خود را "ساختگی و جعلی" خوانده است.

انتظار می رود که اداره ملی حسابدهی پاکستان پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در آن کشور که در سال آینده برگزار می شود، حکمی را در پیوند به قضیه فساد علیه آقای شریف صادر کند.

گمانه زنی های وجود داشت که ممکن مریم شریف به حیث رهبر حزب مسلم لیگ (شاخه نواز) جانشین پدر خود شود و نامزد آن حزب در انتخابات پیشرو باشد.

اما برخی منابع به خبرگزاری رویترز گفته اند که رهبری حزب مسلم لیگ (شاخه نواز) تصمیم گرفته تا شهباز شریف، برادر نواز شریف به حیث نامزد آن حزب برای پست صدر اعظم در انتخابات پیشرو به میدان رقابت برود.

XS
SM
MD
LG