لینک های دسترسی

Breaking News

نواز شریف نقش پاکستان در حملات گذشته بر ممبای را "پذیرفت"


گفته میشود که نواز شریف، صدراعظم پیشین پاکستان، پذیرفته است که کشورش در حملۀ سال ۲۰۰۸ بر شهر ممبای هند، نقشی داشته است.

در حملۀ مورخ بیست و ششم نوامبر سال ۲۰۰۸ بر ممبای، ده فرد مسلح پاکستانی، نقاط مختلف آن شهر را برای سه روز تحت حمله قرار دادند که در نتیجه، ۱۶۶ تن کشته شدند.

روزنامۀ دان پاکستان، به نقل از نواز شریف صدراعظم پیشین آن کشور نوشته که سازمان های تندرو در پاکستان روبه رشد بوده و عوامل غیردولتی، مسئول یک رشته حملات هماهنگ در شهر ممبای بودند.

مختار عباس نقوی، وزیر امور اقلیت ها در هند، میگوید که نقش پاکستان در آن حملات بالاخره رسوا گردید. آقای نقوی به خبرنگاران گفت: "هند به تکرار گفته است و شواهد اش را ارایه کرده که حملۀ تروریستی بر ممبای، در خاک پاکستان طرح ریزی شده بود و پلان آن در پاکستان ساخته شده بود، و این عمل شیطانی، کم و بیش در پاکستان سازماندهی شده بود. شواهد غیرقابل انکار در این زمینه ارایه گردیده است. این که پاکستان آن شواهد را رد میکند، موضوع جدا است، اما صرفنظر از اینکه آنها چقدر انکار کردند، مسئله رسوا شد."

از جانب دیگر، یک سارنوال هندی موظف در قضیۀ حملات ممبای میگوید این نکته حالا کاملاً در سطح بین المللی روشن شد که نواز شریف، با وجود آگاهی از حقایق، در روند پیگرد عدلی حمله بر ممبای همکاری لازم نکرده و حکومت پاکستان، بازیچۀ دست تندروان و اردوی آنکشور است.

XS
SM
MD
LG