لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش اعضای پارلمان پاکستان به اظهارات رئیس جمهور افغانستان


اعضای پارلمان پاکستان می گویند، پاکستان باید یک توافق مشارکت ستراتیژیک را با همسایۀ خود افغانستان داشته باشد تا روابط سیاسی، اقتصادی، و دفاعی میان دو کشور تقویت شود.

اعضای پارلمان پاکستان میگویند، پاکستان باید یک توافق مشارکت ستراتیژیک را با همسایۀ خود افغانستان داشته باشد تا روابط سیاسی، اقتصادی، و دفاعی میان دو کشور تقویت شود.

به گفتۀ آنها، چنین یک مشارکت ستراتیژیک به طور خاص برای ریشه کنی پایگاه های دهشت افگنی در هردو طرف سرحد ضروری میباشد، اما ضمیمه کردن هرنوع شروط با چنین توافق، به یک جانب نیز مفید نخواهد بود.

حاجی عدیل خان رئیس کمیتۀ روابط خارجی مجلس سنای پاکستان این نکته را با صدای امریکا در میان گذاشت.

وی در حالی گذاشتن شروط را رد کرد که یک روز قبل حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در کابل گفت که کشورش علاقمند امضای یک سند ستراتیژیک با پاکستان است اما به این شرط که جلو دهشت افگنی گرفته شده، افراط گرایی سرکوب شده، و ویران ساختن افغانستان متوقف گردد.

رئیس جمهور کرزی با این سخنش، به پناهگاه های تندروان در مناطق قبایلی اشاره میکرد که از آن در تهاجمات فرامرزی بر افغانستان کار گرفته میشود.

سناتور حاجی عدیل خان این ادعا ها را رد کرده و گفت که تندروان از خاک افغانستان نیز بر نیرو های امنیتی پاکستان حمله میکنند و هردو جانب باید این مساله را از طریق تلاش های مشترک حل کنند، نه این که ملامتی را بر یکدیگر بیاندازند.
XS
SM
MD
LG