لینک های دسترسی

Breaking News

ربانی با ملابرادر ملاقات کرد


آقای ربانی با مقام های ارشد پاکستان هم ملاقات های داشت
آقای ربانی با مقام های ارشد پاکستان هم ملاقات های داشت
شهزاده شاهد، یک سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان به صدای امریکا گفته است که صلاح الدین ربانی، رئیس این شورا هفته یی گذشته در پاکستان با ملابرادر، یکی از رهبران پیشین طالبان ملاقات کرد.

آقای شاهد در باره جزئیات این ملاقات توضیحات نداد اما گفت که تنها آقای ربانی با ملابرادر دیدار کرد.

ملابرادر که گفته می شود زمانی معاون ملامحمد عمر، رهبری فراری طالبان بود در سال ۲۰۱۰ در شهر کراچی پاکستان از سوی اداره استخبارات پاکستان (آی اس آی)، به همکاری سازمان اطلاعات امریکا (سی آی ای) بازداشت گردید.

مقام های افغان در سه سال گذشته بارها خواستار رهایی ملابرادر شدند و ظاهراً این تقاضا در ماه سپتامبر سال روان برآورده شد.

با آنکه مقام های پاکستانی از آزادی ملابرادر از زندان خبر داده اند اما گفته می شود که این فرمانده پیشین طالبان هنوز در قید آی اس آی بسر می برد.

فرد بیهوش

امرالله صالح، رئیس پیشین ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان به روز دوشنبه در صفحۀ فیسبوک خود نوشت که صلاح‌الدین ربانی در آخرین سفر اش به اسلام‌آباد به محل نگهداری ملا برادر، که در یکی از مهمانخانه های آی‌اس‌آی بود، برده شد.

به نوشته آقای صالح پاکستانی ها پیش از این‌ که رئیس شورای عالی صلح افغانستان به‌ آن جا برسد، به ملا برادر داروی بی‌هوشی خورانیده بودند تا صلاح الدین ربانی نتواند با ملا برادر صحبت کند.

آقای صالح همچنان نوشته است که اردوی پاکستان مایل نیست ملابرادر را بطور کامل آزاد کند.

این ادعای آقای صالح از سوی مقام های حکومت افغانستان تایید یا رد نشده است اما سخنگوی شورای عالی صلح سفر آقای ربانی به پاکستان و ملاقات او با ملابرادر را تایید نمود.

این در حالیست که منابع نزدیک به اردوی پاکستان ادعا کرده اند که ملا برادر بعد از رهایی از زندان، آزادنه سفرهایی به افغانستان داشته است.
  • 16x9 Image

    حفیظ آصفی - واشنگتن

    حفیظ آصفی پس از فراغت از دیپارتمنت ژورنالیزم فاکولته ادبیات پوهنتون کابل در سال ۱۳۵۸تا کنون در رسانه های مختلف ملی و بین المللی به صفت نویسنده، ژورنالیست و منتقد هنری کار کرده است. آصفی از سال ۲۰۰۹ تا کنون در رادیو و تلویزیون آشنا صدای امریکا سرگرم کار است. 

XS
SM
MD
LG