لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان در موج مظاهرات ضد استراتیژی ترمپ


مظاهره کنندگان شعار های ضد امریکایی را با خود حمل می کردند.
مظاهره کنندگان شعار های ضد امریکایی را با خود حمل می کردند.

پس از راه اندازی مظاهرات ضد امریکایی در شهر های کراچی، اسلام آباد و ملتان، ساکنان مناطق قبایلی پاکستان نیز علیه استراتیژی جدید ایالات متحده، دست به مظاهره زدند.

مظاهره کنندگان قبایلی که شعار های ضد امریکایی را با خود حمل می کردند، دوشنبه به سمت شهرک های چمن و تورخم راه پیمایی کردند. مظاهره کنندگان استراتیژی جدید رئیس جمهور ایالات متحده را در بارۀ افغانستان و پاکستان، محکوم کردند.

خبرنگار رادیو دیوۀ صدای امریکا در پاکستان می گوید که در آن مظاهرات، رهبران احزاب تحریک انصاف، جمعیت علمای اسلام، جماعت الدعوه، حزب عوامی ملی، قبایل طرفدار حکومت پاکستان و حتی رهبران گروه های منع شدۀ جهادی، شرکت کرده بودند.

مظاهرات ضد امریکا در اسلام آباد
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:45 0:00

مظاهره کنندگان در شهر های کراچی، اسلام آباد، ملتان و مناطق قبایلی پاکستان، بیرق ایالات متحده و تمثال رئیس جمهور ترمپ را نیز به آتش زدند.

تاکنون مظاهرات صلح آمیز بوده و در آن از وقوع خشونت گزارش داده نشده است.

اما، پولیس در شهر کراچی به منظور پراگنده کردن مظاهره کنندگان که می خواستند خود را به قونسلگری ایالات متحده برسانند، از گاز اشک آور استفاده کرده است.

مظاهره کنندگان به خاطری خشمگین شده اند که چرا رئیس جمهور ایالات متحده در استراتیژی جدید خود، پاکستان را حامی و پشتیبان دهشت افگنان قلمداد کرده است.

در عین حال، حکومت پاکستان سفر الیس ویلز، یکی از معاونین وزارت خارجۀ امریکا را به پاکستان نیز به تعویق انداخته است.

تاهنوز دلیل تعویق این سفر روشن نیست؛ اما ظاهراً به خاطر مظاهرات ضد امریکایی در پاکستان، سفر الیس ویلز به تعویق افتاده است.

پاکستان متهم است که رهبران گروه طالبان و شبکۀ حقانی را که علیه حکومت افغانستان و نیرو های بین المللی و امریکایی مستقر در آن کشور می جنگند، در خاک خود پناه داده، جنگجویان آنان را تربیت و تجهیز می کند؛ اما، پاکستان این ادعا ها را رد کرده است.

الیس ویلز، یکی از معین های وزارت خارجه ایالات متحده
الیس ویلز، یکی از معین های وزارت خارجه ایالات متحده

XS
SM
MD
LG