لینک های دسترسی

Breaking News

مخالفت‌ها بین اردو و حکومت ملکی پاکستان اوج گرفته است


نواز شریف، صدر اعظم پاکستان معاون خصوصی پالیسی خارجی و یک مقام ارشد وزارت اطلاعات آن کشور را به ظن افشا سازی جزئیات مسایل امنیت ملی با رسانه ها، برطرف کرد.

اما اعلام برطرفی طارق فاطمی و راو تحسین با واکنش اردوی پاکستان مواجه شد.

ساعاتی پس از اعلام برکناری این دو مقام، اردوی پاکستان آنرا رد کرده و "نا تکمیل"خواند. جنرال آصف غفور سخنگوی اردوی پاکستان با نشر پیامی از طریق تویتر گفت که این تصمیم با پیشنهادات هیئت تحقیقاتی سازگاری ندارد.

واکنش شدید اردو باعث مناظرات گرم در رسانه های پاکستانی شده که گویا اردو و حکومت ملکی پاکستان یک بار دیگر در مقابل همدیگر قرار گرفته که در گذشته چنین رویداد باعث سقوط حکومت ملکی توسط اردو شده بود.

این تصمیم برمیگردد به یک گزارش مورد منازعۀ سال گذشته که در روزنامۀ "دان" پاکستان نشر شده بود. در آن گزارش آمده بود که حکومت نواز شریف از عملیات اردو در مقابل گروه های تندرو در داخل پاکستان راضی نیست، به ویژه گروه هایی که در حملات علیه هند و افغانستان دخیل اند.

گزارش این روزنامه در حالی نشر شد که مقامات افغان و هندی به شکل روز افزون خواستار در انزوا قرار دادن پاکستان در سطح جهان بودند. این دو کشور ادعا داشتند که اردوی پاکستان در انجام حملات فرامرزی، شورشیان را حمایت میکند.

اردوی پاکستان سال گذشته این گزارش را رد کرده بود اما از حکومت خواسته بود تا در این رابطه تحقیقات کند و آنانی را که در امنیت ملی رخنه میکنند، مجازات نماید. اما روزنامۀ دان اظهارات اردوی پاکستان پیرامون جعلی بودن گزارش را رد کرده است.

دفتر صدر اعظم پاکستان گفته است که پس از تحقیقات، این تصمیم اتخاذ شده است و ضمناً از دیدبان رسانه های پاکستان خواسته است تا علیه گزارشگر و ادیتور روزنامۀ دان اقدام کند.

XS
SM
MD
LG