لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر گردهمایی انتخاباتی در پشاور ۱۴ کشته برجا گذاشت


Pakistani rescue volunteers visit at a site of blast in Peshawar, Pakistan, July 10, 2018.
Pakistani rescue volunteers visit at a site of blast in Peshawar, Pakistan, July 10, 2018.

انفجار در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر پشاور، به شمول هارون بلور، کاندید پارلمان ایالت خیبرپشتونخواه، ۱۴ کشته برجا گذاشت و ۴۵ تن دیگر را مجروح کرد.

پولیس و شاهدان می گویند که بم، احتمالاً انتحاری، زمانی منفجر شد که هارون بلور می خواست برای سخنرانی به هواداران حزب عوامی نشنل به کرسی خطابه برود.

اما عوامی نیشنل پارتی پس از حملۀ سه شنبه شام، طی اعلامیه یی مرگ هارون بلور را تایید کرده و گفته است که گرد همایی انتخاباتی هدف حملۀ انتحاری قرار گرفته است.

تاهنوز کسی یا گروهی مسوولیت حمله را به عهده نگرفته است. فقط دو هفته تا انتخابات سرتاسری و ایالتی پارلمانی پاکستان باقیمانده است.

هارون بلور
هارون بلور

هارون بلور، فرزند بشیر بلور، یکتن از رهبران ارشد عواملی نشنل پارتی بود، که در ماه دسمبر ۲۰۱۲، حین شرکت در گرد همایی انتخاباتی شهر پشاور، هدف یک حملۀ انتحاری قرار گرفت. طالبان پاکستانی مسوولیت حمله بر بشیر بلور را به عهده گرفته بودند.

حملۀ روز سه شنبه چند ساعت پس از آن صورت گرفت که اردوی پاکستان اعلام کرد بیش از ۳۷۱ هزار نیروی امنیتی را به مراکز رای دهی مستقر می سازد تا آزادی، شفافیت و عادلانه بودن انتخابات پارلمانی آن کشور تضمین گردد.

یک سخنگوی اردوی پاکستان به خبرنگاران گفت که اعزام سربازان به تقاضای کمیسیون انتخابات آن کشور آغاز شده تا از روند رای دهی محافظت کنند.

XS
SM
MD
LG