لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن هشت نفر در حملۀ انتحاری در پاکستان


پولیس پاکستان گفته است که در اثر حملۀ انتحاری بر یک گردهمایی مذهبی در شهر کویتۀ ایالت بلوچستان آن کشور، هشت نفر کشته و کم از کم ۲۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

مقام‌های پاکستانی گفته اند که حملۀ انتحاری روز دوشنبه ۱۷ فبروری (۲۸ دلو) درست در زمانی انجام شد که ده‌ها عضو گروه اهل السنت و الجماعت برای سالیاد ابوبکر صدیق، خلیفۀ اول اسلام مراسمی را برگزار کرده بودند.

عبدالرزاق چیمه، معاون پولیس کویته به خبرنگاران گفت که مهاجم انتحاری یک پسر جوان بوده است و به گفتۀ وی هدف این حمله نیز شاید گردهمایی گروه اهل السنت و الجماعت بوده باشد.

آقای چیمه گفته است که دو منسوب پولیس و یک شبه نظامی نیز شامل کشته شدگان اند.

ویدیوهایی که لحظاتی پس از این انفجار در شبکۀ‌های اجتماعی نشر شده اند، سراسیمگی و اضطراب مردم را نشان می‌دهد که به هرسو سرگردان می‌دوند.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را نپذیرفته است، اما در گذشته جدایی طلبان بلوچ، داعش و دیگر گروه‌های تندرو مسوولیت چنین حملات را در بلوچستان به دوش گرفته اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی عکس‌ها و ویدیوهای این رویداد را به پیمانۀ گسترده نشر کرده و مقام‌های ایالتی و حکومت مرکزی پاکستان را به خاطر بی توجهی به تامین امنیت مردم، به باد انتقاد گرفته اند.

در جنوری سال روان نیز در اثر انفجار در یک مسجد در شهر کویته به شمول یک افسر عالیرتبۀ پولیس، ۱۳ نفر کشته شدند.

XS
SM
MD
LG