لینک های دسترسی

Breaking News

هشتاد و سه کشته در حمله انتحاری بر کلیسا در پشاور


در انفجاری که در مقابل یک کلیسا در شهر پشاور پاکستان یکشنبه به وقوع پیوست،کم از کم 83 تن کشته و 120 تن دیگر جراحت برداشت.

تعدادی از زنان و کودکان نیز در جمع قربانیان این حادثه می باشند که مرگبارترین حمله علیه مسیحیان درپاکستان تا حال گزارش شده است.

مقام های پولیس روز یکشنبه گفتند دو فرد انتحاری یکی بعد دیگر زمانی خود را در مرکز شهر پشاور منفجر کردند که عبادت کنندگان مسیحی صبح روز کلیسا را ترک می کردند.

شاهدان عینی گفتند که انفجارهای قوی سبب مرگ آنی بسیاری از قربانیان گردید و مردم در حالی برای کمک فریاد می کشیدند که در و دیوار کلیسا با اعضای متلاشی شده ای بدن کشته شدگان خون آلود شده بود.

باز ماندگان عزیزان شان را فریادزنان جستجو می کردند و مقام های امنیتی را که در ارایه امنیت ناکام مانده اند دشنام می دادند.

یک زن می گوید که 'در خارج از کلیسا بچه کاکا، برادر و خواهر زاده او بودند اما هیچ یک از آنان را تا حال ندیده است.'

یک مرد دیگر به سراغ کاکا و اقارب خود در نزدیک محل حادثه با بوتل شیر طفل ایستاده است. او می گوید که بستگان او تا هنوز ناپدید استند. او می گوید که مسیحیان در پاکستان یک جامعه صلح آمیز است که به هیچکسی ازار و اذیت نمی رساند اما با این هم انان مورد حملات ظالمانه ای قرارمی گیرند.

نواز شریف، صدر اعظم پاکستان بمگذاری های کلیسا را محکوم کرده می گوید که "دهشت افگنان به هیچ مذهبی ارتباط ندارند و حمله بر مردم بی گناه برخلاف دساتیر اسلام می باشد."

حکومت نواز شر یف بعد از روی کار امدن تلاش ورزیده است تا با طالبان پاکستانی وارد مذاکره شود که به خشونت های این کشور پایان داده شود.

طالبان پاکستانی در حالیکه گفتگوهای صلح را استقبال کردند تقاضا کردند تا قبل از آغاز گفت و گو ها تمام زندانیان طالبان را رها کنند و اردوی پاکستان باید از مناطق قبایلی که پناه گاه این شورشیان است خارج شود.

گزارش: ایاز گل، خبرنگار صدای امریکا
ترجمه: رویا زمانی
XS
SM
MD
LG