لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان: طالبان در باره مذاکرات صلح با ما بحث می کنند


یک مقام بلند پایه حکومت پاکستان سفر هئیت گروه طالبان به آن کشور را تایید کرد.

تا کنون مقام های پاکستانی از تایید علنی این سفر هئیت طالبان از دفتر سیاسی آن گروه در قطر به پاکستان اجتناب می ورزیدند.

اما سرتاج عزیز، مشاور روابط خارجی صدر اعظم پاکستان روز دوشنبه ضمن تایید خبر سفر هئیت طالبان به کشورش گفت که در حال حاضر افشا ساختن جزییات دیدار هئیت گروه طالبان با مقام های پاکستانی "مناسب" نخواهد بود.

آقای عزیز افزود که هئیت طالبان به خاطر بحث با مقام های پاکستانی در مورد مذاکرات اخیر که بین نمایندگان طالبان و مقام های افغان در قطر انجام شده، به پاکستان آمده است.

گروه طالبان سفر هئیت خود را به پاکستان تایید کرده و گفته است که آن هئیت به خاطر بحث در مورد بازداشت شماری از رهبران طالبان و احتمال مسدود شدن مدرسه های دینی مهاجران افغان در ایالت بلوچستان، به پاکستان سفر کرده است.

یک منبع از میان گروه طالبان به شرط افشا نشدن نامش به صدای امریکا گفت که مولوی شهاب الدین دلاور، مولوی جان محمد مدنی و ملا عبدالسلام اعضای هئیت است که از قطر به پاکستان رسیده اند.

حضرت عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در اسلام آباد و نماینده خاص رئیس جمهور افغانستان گفته است که از سفر هئیت سه نفره گروه طالبان به اسلام آباد اطلاع دارد.

سفر هئیت طالبان به پاکستان چند روز پس از آن صورت گرفت که گزارش های از دیدار مخفی محمد معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان و نمایندگان گروه طالبان در قطر در رسانه ها نشر شد.

طالبان خبر دیدار نمایندگان خود با رئیس امنیت ملی افغانستان را رد کرده اند.

اما سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی پاکستان دیدار معصوم استانکزی با نمایندگان گروه طالبان را در قطر بدون ارایه جزییات، تایید کرد.

سرتاج عزیز گفت: "چند روز پیش نشستی بین دو طرف در قطر برگزار گردید. واضح است که آنان (طالبان) در باره این نشست در ملاقات با ما معلومات خواهند داد."

این در حالیست که یک مقام بلند پایه حکومت پاکستان به صدای امریکا گفته است که اعضای ارشد گروه طالبان در ایالت بلوچستان به خاطر مخالفت با از سرگیری مذاکرات صلح با حکومت افغانستان، بازداشت شده اند.

XS
SM
MD
LG