لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات در پاکستان؛ دو پولیس کشته و ۱۲۵ زخمی


مقامات در پاکستان می‌گویند که برای متفرق کردن اسلامگرایانی که علیه دستگیری رهبرشان دست به اعتراضات خشونت‌آمیز زده اند، نیروهای شبه نظامی به ایالت پنجاب این کشور اعزام شده اند.

غلام محمود دوگر، قوماندان پولیس شهر لاهور، مرکز ایالت پنجاب روز چهارشنبه ۱۴ اپریل (۲۵حمل) گفت که در جریان درگیری‌های شهر لاهور دو افسر پولیس کشته و ۱۲۵ منسوب پولیس زخم برداشته اند.

این اعتراضات توسط تحریک لبیک پاکستان، یک گروه اسلامگرای تندرو در اعتراض به بازداشت سعد رضوی، رهبر این گروه فراخوانده شده بود. سعد رضوی روز دوشنبه در لاهور بازداشت شد.

رضوی متهم است که اعتراض کنندگان در پی سخنان تحریک آمیز او یک منسوب پولیس را کشتند. به گفتهٔ مقامات این منسوب پولیس توسط معترضان ربوده شد و سپس مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

معترضین روزهای دوشنبه و سه شنبه جاده‌های عمده را در سرتا سر این کشور مسدود کرده بودند، اما تا عصر سه شنبه پولیس توانست اعتراضات را در اکثر مناطق به جز از لاهور فرونشاند.

حزب تحریک لبیک پاکستان در سال ۲۰۱۵ توسط خادم حسین رضوی ایجاد شد.

خادم حسین رضوی که در ماه نومبر سال گذشته درگذشت، مخالف تعدیل قوانین توهین به مقدسات در پاکستان بود و تظاهرات ضد فرانسه را در آن کشور نیز رهبری می‌کرد.

XS
SM
MD
LG