لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان به افشای اسناد محرم متهم شد 


عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان، که به جرم ارتکاب فساد اداری زندانی است، امروز ۲۳ اکتوبر (اول عقرب) به افشای اسناد محرم دولتی نیز متهم شد.

اگر این اتهام ثابت شود، عمران خان می‌تواند تا ۱۴ سال زندان محکوم شود.

شاه خاور، یکی از مسوولین ادارهٔ تحقیقات فدرال پاکستان، در بیرون از زندان ادیاله، جاییکه عمران خان در آن زندانی است، گفت که این اتهامات به عمران شنوانیده شد.

بر اساس معلومات این اداره، این قضیه، مرتبط به سندی است که عمران خان آنرا منحیث ثبوت توطیهٔ ایالات متحده به پشتیبانی اردوی پاکستان برای برکناری وی از قدرت، تبلیغ می‌کرد.

ایالات متحده و اردوی پاکستان، هردو، این اتهام را رد کرده اند.

شاه محمود قریشی، معاون حزب تحریک انصاف عمران خان و وزیر خارجهٔ پیشین پاکستان، نیز در این قضیه متهم شده است.

سخنگوی این حزب گفت که خان و قریشی در داخل محکمه در عقب در‌های بسته متهم شدند.

عمر خان نیازی، وکیل مدافع عمران خان، گفت که در مقابل این اتهام مبارزه خواهد کرد. او افزود که این قضیه در شرایط بسیار مفرط، مجازات مرگ را نیز در قبال دارد.

محاکمهٔ نظامی حامیان خان

این در حالی است که محکمهٔ عالی پاکستان امروز فیصله کرد که محاکمهٔ غیرنظامیان در محاکم نظامی مجاز نبوده و حامیان متهم به آشوب عمران خان در آن محاکمه شده نمی‌توانند.

قرار بود که بیش از ۱۰۰ تن از حامیان خان در محکمهٔ نظامی محاکمه شوند.

محکمهٔ مبارزه با تروریزم پاکستان در ماه می، شماری از حامیان عمران خان را به اردوی این کشور تسلیم کرده بود تا محاکمهٔ نظامی شوند.

محکمهٔ لاهور این افراد مظنون را متهم کرده و گفته بود که آنان باید به گونهٔ مشخص مورد تحقیق قرار گیرند و به مقامات زندان این شهر دستور داده بود تا این گروه از حامیان خان را به اردو تسلیم دهند.

در اوایل سال جاری، در جریان تظاهرات ضد حکومتی به حمایت عمران خان، شماری از حامیان وی بر تاسیسات نظامی یورش برده و آنرا خسارمند کردند.

جنران عاصم منیر، لوی درستیز قوای مسلح پاکستان، در ماه می اعلام کرد افرادی که در حملات علیه تاسیسات نظامی شامل بودند، در محاکم نظامی به عدالت کشانیده خواهند شد. حکومت شهباز شریف، صدر اعظم پیشین پاکستان، از این تصمیم حمایت کرده بود.

در پاسخ به آن، عمران خان گفته بود که حکومت با ''وحشت و قدرت تمام'' برای منحل کردن حزب وی دست به کار شده است و حملات بر تاسیسات نظامی دستاویز و بهانه‌ای برای انجام این کار بود.

گروه

XS
SM
MD
LG