لینک های دسترسی

Breaking News

شکایت خبرنگاران زن در پاکستان: آزار و اذیت می‌شویم


بیش از ۲۰ خبرنگار زن در پاکستان گفته اند که کمپاین "بدخواهانه" و "سازمان یافته" در شبکه‌های اجتماعی برای آزار، بی آبرو کردن و ارعاب زنان خبرنگار در آن کشور راه اندازی شده است.

زنان خبرنگار از رسانه‌های مختلف پاکستان روز سه شنبه ۱۸ اگست (۲۸ اسد) از آزار و اذیت جنسی و تهدایدات انترنتی به یک کمیته پارلمانی آن کشور شکایت کردند.

برخی از آنان ادعا كردند كه این حملات "سازمان یافته" از حساب‌های تویتر مربوط به حزب حاكم پاکستان -حزب تحریک انصاف- و راست‌گرایان صورت گرفته است.

کاربرد واژۀ "فاحشه" به خبرنگاران زن و تهدید آنان به تجاوز جنسی یا مرگ، شامل مواردی است که این زنان خبرنگار از آن شکایت دارند.

برخی از خبرنگاران از هک شدن حساب‌های شان در شبکه‌های اجتماعی و فاش شدن معلومات شخصی شان در انترنت خبر دادند. آنان گفتند که در برابر این حملات ایستادگی کرده و از کمیته پارلمانی خواستند تا آنرا پیگیری کند.

شیرین مزاری ، وزیر حقوق بشر پاکستان حملات علیه خبرنگاران را محکوم کرده و آنرا "غیرقابل قبول" خواند. او گفت که خود و دخترش هر دو قربانی تهدیدهای رسانه‌های اجتماعی شده اند.

خانم مزاری به قانون گذاران اطمینان داد که حکومت چنین حملات را تحمل نکرده و حزب تحریک انصاف در عقب این حملات نبوده است.

مزاری به نمایندگان مجلس گفت: "من این موضوع را با تیم رسانه‌های اجتماعی خود در میان گذاشتم و آنها به طور قاطع انکار کردند که در چنین تهدیدات شرکت نداشته اند. اگر کدام حساب تویتر مربوط به حزب تحریک انصاف در این حملات دخیل است، معلومات آن‌را به من بدهید. اطمینان می‌دهم که ما اقدامی خواهیم کرد. "

قانونگذران پاکستانی در نظر دارند تا در جلسه بعدی مقامات دولتی و نظامی را احضار کنند و پاسخ آنان را نیز در قبال این ادعاها بشنوند. آنان همچنان وعده سپردند که بعضی قضایای مطرح شده را برای اقدامات بیشتر به نهادهای تحقیقاتی پاکستان راجع کنند.

منتقدین می گویند که تعداد خبرنگاران زن در جامعه سنتی مردسالار پاکستان در سال های اخیر افزایش یافته است و به همان اندازه آزار و اذیت آنان در فضای مجازی و آنلاین فزونی کسب کرده است.

XS
SM
MD
LG