لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان از مذاکرات صلح با طالبان استقبال کرد


وزارت خارجه پاکستان گفته است نماینده های از چین و ایالات متحده امریکا در این نشست نیز خضور داشته اند.
وزارت خارجه پاکستان گفته است نماینده های از چین و ایالات متحده امریکا در این نشست نیز خضور داشته اند.

وزارت خارجه افغانستان با نشر اعلامیه از آغاز رسمی نخستین دور مذاکرات میان طالبان و هئیت رسمی شورای عالی صلح افغانستان استقبال کرد.

وزارت خارجه در این اعلامیه گفته است که فیصله های نشست هئیت رسمی شورای عالی صلح با طالبان را که به روز سه شنبه در شهر مری پاکستان صورت گرفت تایید میکند و آن را گام اول برای رسیدن به صلح میداند.

وزارت خارجه افغانستان، ابراز امیدواری کرده است که این مذاکرات با نیت خوب و با قاطعیت ادامه یابد.

حکومت افغانستان همچنان از پاکستان بخاطر میزبانی از هئیت مذاکره کننده در آن کشور قدر دانی کرده است.

از سوی دیگر وزرات خارجه پاکستان با نشر اعلامیهء گفته است در نخستین دور مذاکرات رو به رو میان نماینده های حکومت افغانستان و طالبان روی یک نشست دیگر بین طالبان و نماینده های حکومت افغانستان توافق شده است.

سفارت پاکستان در کابل با نشر اعلامیهء گفته است زمان برگزاری دور دوم مذاکرات بین طالبان و نماینده های حکومت افغانستان به توافق هر دو طرف مخشص خواهد شد اما این مذاکرات بعد از ماه مبارک رمضان صورت خواهد گرفت.

وزارت خارجه پاکستان گفته است، مذاکرات به میزبانی اسلام آباد برگزار گردیده و نماینده های از چین و ایالات متحده امریکا نیز در این نشست حضور داشته اند.

به اساس اعلامیه وزارت خارجه پاکستان در این نشست در مورد چگونگی یافتن راه های تامین صلح و ثبات در افغانستان گفتگو شده است.

در این اعلامیه آمده است که هر دو طرف بخاطر ایجاد فضای اعتماد میان طالبان و حکومت افغانستان تلاش خواهند کرد

همچنان بعد از ظهر روز سه شنبه محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در نشستی با مسوولین رسانه ها، کارشناسان مسایل سیاسی و تحلیلگران گفت، در مذاکرات مقدماتی صلح سه موضوع عمده شامل است. وی گفت چگونگی تبدیل شدن این نشست به پروسه دوامدار، اعتمادسازی و تهیه فهرست موضوعات مهم شامل در اجندای مذاکرات صلح از جمله این بحث است

رئیس جمهور گفت حکومت افغانستان در مذاکرات صلح از موقف قوی تر صحبت خواهد کرد و گفت مذاکرات صلح بین الافغانی بوده و مالیکت آن به عهده افغانها خواهد بود.

به گفته محمد اشرف غنی، حضور زنان در ترکیب هئیت صلح حفظ خواهد شد و تعدیل در فصل اول و دوم قانون اساسی موضوع بحث مذاکرات نخواهد بود

رئیس جمهور همچنان علاوه کرده که موضوع خط دیورند هیچگاهی شامل اجندای مذاکرات صلح نبوده و نخواهد بود

وزرات خارجه پاکستان میگوید در نخستین مذاکرات رو به رو میان نماینده های حکومت افغانستان و طالبان روی یک نشست دیگر بین طالبان و نماینده های حکومت افغانستان توافق شده است.

نخستین نشست دور یک میز میان نماینده های حکومت افغانستان و طالبان به روز سه شنبه، در شهر مری در پاکستان انجام شد.

سفارت پاکستان در کابل با نشر اعلامیهء گفته است زمان برگزاری دور دوم مذاکرات، بین طالبان و نماینده های حکومت افغانستان به توافق هر دو طرف مخشص خواهد شد اما این مذاکرات بعد از ماه مبارک رمضان صورت خواهد گرفت.

به اساس این اعلامیه رهبران حکومت و طالبان از این مذاکرات حمایت کرده اند.

وزارت خارجه پاکستان گفته است، مذاکرات به میزبانی اسلام آباد برگزار گردیده و نماینده های از چین و ایالات متحده امریکا در این نشست نیز خضور داشته اند.

به اساس اعلامیه وزارت خارجه پاکستان دراین نشست در مورد چگونگی یافتن راه های تامین صلح و ثبات در افغانستان گفتگو شده است.

در این اعلامیه آمده است که هر دو طرف بخاطر ایجاد فضای اعتماد میان طالبان و حکومت افغانستان تلاش خواهند کرد.

ارگ ریاست جمهوری نیز نشست رو در رو میان نماینده های طالبان و هئیت حکومت افغانستان را تایید کرد اما در مورد مذاکرات جزییات بیشتر ارائیه نکرد.

یک مقام وزارت خارجه افغانستان به صدای امریکا گفت جزئیات این نشست توسط اعلامیهء به زودی منتشر خواهد شد.

همچنان بعد از ظهر روز سه شنبه محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در نشستی با مسوولین رسانه ها، کارشناسان مسایل سیاسی و تحلیلگران گفت، در مذاکرات مقدماتی صلح سه موضوع عمده شامل است.

وی گفت چگونگی تبدیل شدن این نشست به پروسه دوامدار، اعتمادسازی و تهیه فهرست موضوعات مهم شامل در اجندای مذاکرات صلح از جمله این بحث است.

رئیس جمهور گفت حکومت افغانستان در مذاکرات صلح از موقف قوی تر صحبت خواهد کرد و گفت مذاکرات صلح بین الافغانی بوده و مالیکت آن به عهده افغانها خواهد بود.

به گفته محمد اشرف غنی، حضور زنان در ترکیب هئیت صلح حفظ خواهد شد و تعدیل در فصل اول و دوم قانون اساسی موضوع بحث مذاکرات نخواهد بود.

رئیس جمهور همچنان علاوه کرده که موضوع خط دیورند هیچگاهی شامل اجندای مذاکرات صلح نبوده و نخواهد بود.

XS
SM
MD
LG