لینک های دسترسی

Breaking News

پسر یوسف رضا گیلانی در پکتیکا آزاد شد


 وزارت خارجۀ پاکستان می گویدکه حنیف اتمر خبر رهایی پسر صدراعظم پیشین آن کشور را به سرتاج عزیز در تماس تیلفونی تأیید کرده است.
وزارت خارجۀ پاکستان می گویدکه حنیف اتمر خبر رهایی پسر صدراعظم پیشین آن کشور را به سرتاج عزیز در تماس تیلفونی تأیید کرده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در نشست خبری مشترک با سخنگویان وزارت‌های دفاع و داخله که در مورد عملیات نجات علی‌حیدر گیلانی پسر یوسف‌رضا گیلانی صدراعظم پیشین پاکستان از چنگ آدم‌ربایان معلومات می‌داد، گفت که او در نزد افراد وابسته به گروه القاعده نگهداری می‌شد.

از سوی دیگر در یک خبرنامه‌ای نیروهای حمایت قاطع آمده است که علی‌حیدر در نتیجۀ عملیات مشترک نیروهای افغان و نیروهای ویژه امریکا صبح امروز از ولسوالی گیانی پکتیکا آزاد گردید.

بر بنیاد این خبرنامه، در این عملیات نجات، چهار فرد وابسته به گروه القاعده کشته شده اند.

حکومت افغانستان می‌گوید که علی‌حیدر گیلانی به سفارت پاکستان در کابل سپرده شده است.

هنوز مشخص نیست که از چه زمانی علی‌حیدر گیلانی در افغانستان نگهداری می‌شده است؛ تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت که هنوز تحقیقات در این مورد نهایی نشده است.

از سوی دیگر جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که در این عملیات شماری از افراد وابسته به گروه القاعده از بین رفتند.

معلومات قبلی

قبل از چاشت امروز وزارت خارجۀ پاکستان اعلام کرد که پسر یوسف‌رضا گیلانی صدراعظم پیشین آن کشور صبح امروز در نتیجۀ عملیات مشترک نیروهای افغان و خارجی از چنگ یک گروه مسلح در ولایت غزنی آزاد شده است.

در خبرنامه‌ای وزارت خارجۀ پاکستان گفته شده که محمدحنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان امروز خبر رهایی علی‌حیدر گیلانی پسر یوسف‌رضا گیلانی صدراعظم پیشین آن کشور را به سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور خارجی صدراعظم پاکستان در تماس تیلفونی تأیید کرده است.

اما سخنگوی شورای امنیت ملی این خبر را رد کرد و گفت که رهایی پسر یوسف‌رضا گیلانی از طریق مراجع دیپلوماتیک به آگاهی خانواده وی رسیده است.

از سوی دیگر حضرت‌ عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام‌آباد در صفحۀ فیس بوک خود نوشته است که رهایی پسر صدراعظم پیشین پاکستان را از طریق تماس تیلفونی به آقای گیلانی خبر داده است.

آقای زاخیلوال نوشته است که علی‌حیدر گیلانی در ولسوالی گیلان ولایت غزنی از چنگ آدم‌ربایان آزاد شده است.

علی‌حیدر گیلانی در سال 2013 میلادی در جرگه صوبه‌یی کاندید بود و در همان سال توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شد.

خواست افغانستان

حکومت افغانستان به بهانۀ رهایی پسر صدراعظم پشین پاکستان، از حکومت آن کشور بار دیگر خواست، برضد گروه‌های هراس‌افگن که در برابر دولت افغانستان می‌جنگند، اقدامات نظامی را روی دست گیرد.

تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفت که افغان‌ها از پاکستان توقع دارند که به تعهدات نشست چهارجانبه عمل کند.

حکومت افغانستان در حالی مکرراً از پاکستان خواستار اقدامات نظامی علیه گروه تندرو افغان است که پیش از صدراعظم پاکستان به خواست رئیس جمهور افغانستان گفته است که این کشور برضد طالبان در خاک خود عملیات نظامی را انجام نمی‌دهد.

XS
SM
MD
LG