لینک های دسترسی

Breaking News

سریال امپراتوری عثمانی؛ قیام در پاکستان ریکارد بست 


سریال ترکی قیام: ارطغرل که بر اساس دستور عمران خان، صدر اعظم پاکستان در شبکه تلویزیونی دولتی این کشور نشر می‌شود، ریکارد تمامی برنامه های تلویزیونی را شکست.

تلویزیون دولتی پاکستان که همه سال در ماه رمضان برنامه های جمع آوری کمک‌ها، تفریحی و دینی را نشر می‌کند، امسال به هدف پخش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در میان جوانان، دستور نشر سریال قیام: ارطغرل را داد که چگونگی به میان آمدن امپراتوری عثمانی را به تصویر می‌کشد.

این سریال که زبان اردو دوبله شده است، تنها در یوتیوب بیش از ۲۴۰ میلیون بار دیده شده است.

سریال قیام که پنج فصل دارد، داستان ارطغرل، پدر عثمان، بنیانگذار امپراتوری عثمانی را بیان می‌کند؛ امپراتوری که برای بیش از ۶۰۰ سال بر بخش از اروپا، غرب آسیا و شمال افریقا حکمروایی کرد.

این سریال تلویزیونی با وجود آنکه در شماری از کشورهای اسلامی به شمول افغانستان بینندگان زیادی دارد، مصر و عربستان سعودی بر خلاف آن اقدام کرده اند.

مصر هراس دارد که ترکیه میل احیای امپراتوری عثمانی را در سر دارد و می‌خواهد بر جهان عرب حکمروایی کند،‌ بر خلاف این سریال تلویزیونی فتوا صادر کرد.

عربستان سعودی نیز در سال ۲۰۱۸ نشر تمامی سریال های تلویزیونی ترکی را توقف داد.

با آنهم، شهروندان پاکستانی می‌گویند که از دیدن سریال های تکراری جنجال‌های عروس و خشو خسته شده بودند و این سریال برای آنان جالب و درس تاریخی است.

XS
SM
MD
LG