لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات ناشی از گرما در پاکستان به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسید


مقام ها گفته اند که تلفات از این هم بیشتر خواهد شد
مقام ها گفته اند که تلفات از این هم بیشتر خواهد شد

تلفات ناشی از موج هوای گرم در جنوب پاکستان روز چهارشنبه به ۸۰۰ نفر رسید و مقام ها گفته اند که تلفات از این هم بیشتر خواهد شد. اما پیش بینی شده است که شدت گرما در روزهای آینده کاسته خواهد شد.

درجۀ حرارت امروز در شهر کراچی که بیشترین تلفات در آن به وقوع پیوسته است، امروز به ۳۸ درجۀ سانتیگراد می رسید اما گرما در هفتۀ گذشته در این شهر بین ۴۴ تا ۴۵ درجۀ سانتیگراد در تحول بود.

ادارۀ هواشناسی پاکستان پیش بینی کرده است که در روزهای نزدیک بارندگی در این شهر صورت گرفته و درجۀ حرارت سقوط خواهد کرد.

پس از آنکه حکومت ایالتی سند رخصتی عمومی اعلان کرد و مردم را ترغیب کرد که در داخل خانه های شان باقی بمانند، روز چهارشنبه جاده های شهر کراچی به گونۀ غیرمعمول عاری از تردد عابران بود.

در شفاخانه ها حالت اضطرار اعلام شده است و کارمندان طبی برای کمک رسانی به هزاران نفری که از آفتاب زدگی و جل زدگی متاثر شده اند، در تقلا می باشند.

ادارۀ رسیدگی به حالات اضطرار در پاکستان برای درمان بیماران ناشی از هوای گرم، مراکز اختصاصی درمانی را ایجاد کرده است.

مقام های محلی گفته اند که گرمای شدید و تلفات ناشی از آن کم از کم در ۴۰ سال گذشته در کراچی پیشینه نداشته است.

جنوب پاکستان همه ساله در تابستان گرمای شدید را تجربه می کرد، اما امسال اوج گرمی با ماه رمضان نیز مصادف شده است که نخوردن و نیاشامیدن در جریان روز بیشتر شهروندان عمدتاً مسلمان آن کشور را در برابر گرما آسیب پذیر می سازد.

در کنار تمام مشکلات، قطع جریان برق نیز این وضعیت را پیچیده تر ساخته است. مزید بر آن در برخی حصص نبود برق، سیستم آبرسانی را نیز مختل ساخته و شهروندان نیازمند را برای ساعت ها از دسترسی به آب نیز محروم می سازد.

XS
SM
MD
LG