لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان با اتهامات سو رفتار اخلاقی مواجه شده است


عمران خان، رهبر تحریک انصاف پاکستان
عمران خان، رهبر تحریک انصاف پاکستان

یک عضو حزب تحریک انصاف پاکستان، بر عمران خان، رهبر آن حزب اتهام وارد کرده که آقای خان "رفتار مناسب" ندارد و از محکمۀ عالی آن کشور خواسته است، اتهامات علیه عمران خان را هم تحت بررسی قرار دهد.

عایشه گلالی، عضو پارلمان پاکستان، روز سه شنبه در اسلام آباد به خبرنگاران گفت که او به خاطر ارسال پیام های "غیر اخلاقی" تلیفونی از سوی عمران خان، از حزب تحریک انصاف استعفا می کند.

وقتی خبرنگاران از این عضو فعال حزب تحریک انصاف در بارۀ پیام های تلیفونی پرسیدند؛ خانم گلالی گفت "پیام ها به اندازۀ غیر اخلاقی اند که نمی توانم با کسی آن را شریک سازم".

عایشه گلالی، عضو حزب تحریک انصاف گفته است که از عضویت آن حزب کنار می رود.
عایشه گلالی، عضو حزب تحریک انصاف گفته است که از عضویت آن حزب کنار می رود.

این عضو پارلمان پاکستان، بر عمران خان که از مخالفین سرسخت سیاسی حکومت بر سر اقتدار مسلم لیگ نواز می باشد، این اتهام را هم وارد کرده که از فساد اداری موجود در حکومت خیبر پشتونخوا چشم پوشی کرده است.

اتهامات "رفتار غیر اخلاقی و چشم پوشی از فساد" در حالی بر عمران خان وارد می شود که این کپتان پیشین کرکت پاکستان، حکومت به رهبری نواز شریف را همواره به فساد اداری متهم کرده و با راه اندازی اعتراضات چند روزه در اسلام آباد، خواستار کناره گیری نوازشریف، صدراعظم پیشین پاکستان شده بود.

عمران خان، تا هنوز در رابطه به اتهامات وارده از سوی عایشه گلالی، واکنش نشان نداده است.

اما، حزب تحریک انصاف در صفحۀ رسمی تویتر خود، در دفاع از عمران خان نگاشته شده است.

"خان دارای کردار و رفتار خوب است، زنان برای او قابل احترام بوده و در راستای قدرت دادن به زنان کار می کند."

واکنش ها

اتهامات گلالی، باعث ایجاد عکس العمل های متفاوت در رسانه های اجتماعی شده است. برخی به حمایت از این عضو حزب تحریک انصاف صدا بلند کرده و برخی هم از عمران خان طرفداری کرده اند.

مرتضی سولنگی، یک خبرنگار معروف پاکستان در صفحۀ تویتر خود نگاشته است "عایشه می گوید که عمران خان به زنان خطر ایجاد کرده است و بنیاد حزب سیاسی را در پشتونخوا دفن کرد."

برخی ها هم بر خانم گلالی اتهام می بندند که گویا می خواهد از مخالفین سیاسی عمران سود ببرد؛ به همین دلیل دست به همچو یک کاری زده است.

ناگفته نباید گذاشت که عایشه گلالی، قبل از پیوستن به حزب تحریک انصاف پاکستان، عضویت حزب پیلپز پاکستان به رهبری بی نظیر بوتو را داشت.

اسد منیر، رئیس پیشین ادارۀ استخبارات نظامی پاکستان یا آی اس آی، در صفحۀ تویتر خود نگاشته است.

"اگر حزب را ترک می کنی، ترک کن؛ اما شایان یک دختر پشتون وزیری نیست که علیه شخصی اینگونه صحبت کنی که برایت عضویت پارلمان را داد."

اگر این اتهامات علیه عمران خان ثابت شود، او هم نخواهد توانست در انتخابات آیندۀ پاکستان که قرار است در ۲۰۱۸ راه اندازی شود، شرکت کند.

نواز شریف، صدراعظم پیشین پاکستان دو روز پیش، پس از آن از سمت خود استعفا داد که به خاطر فساد اداری از سوی محکمۀ عالی آن کشور سلب صلاحیت شد.

XS
SM
MD
LG