لینک های دسترسی

Breaking News

مظاهره کنندگان نشرات تلویزیون دولتی پاکستان را قطع کردند


اعتراض کنندگان توانستند به ستدیو ها و اتاق کنترول تلویزیون دولتی هم راه یابند
اعتراض کنندگان توانستند به ستدیو ها و اتاق کنترول تلویزیون دولتی هم راه یابند

نیرو های امنیتی پاکستان صد ها تن از مظاهره کنندگان ضد حکومت را از ساختمان تلویزیون دولتی بیرون رانده اند. این مظاهره کنندگان که خواهان استعفای نواز شریف از مقام صدارت اند، امروز دوشنبه، تعمیر تلویزیون دولتی پاکستان یا PTV را تصرف کردند که باعث قطع کوتاه مدت نشرات آن شد. پی تی وی امروز نشرات مستقیمی از حضور مظاهره کنندگان در مقر این تلویزیون در اسلام آباد را نیز نشر کرد.

مظاهره کنندگانی که چوب و سنگ در دست داشتند، صبح روز دوشنبه بار دیگر با پولیس درگیر شدند. با وجود باران شدید، دسته های مظاهره کنندگان سعی کردند صفوف پولیس را درهم شکنند و راه شان را به سوی اقامتگاه صدراعظم در پایتخت باز کنند. واکنش نیرو های پولیس در برابر آنان، استعمال گاز اشک آور بود.

عمران خان رهبر اپوزیسیون حکومت پاکستان تعهد یاد کرده که تا برکناری نواز شریف از قدرت، مظاهرات ضد حکومت را متوقف نخواهد ساخت. عمران خان در شهر اسلام آباد بر حامیان خود اصرار ورزید که با پولیس مقابله کرده و در مقابل آنچه وی تهاجم غیرقانونی بر مظاهره کنندگان صلحجو میخواند، مقاومت نشان دهند.

پولیس همچنان بر کارمندان و گزارشگران تلویزیون که در حال گزارشدهی از جریان مظاهرات بودند، حمله کرده است. در یک مورد دیده شده که پولیس ژورنالیستان را از موتر ها پایین کرده و آنها را با چوب لت و کوب کرده است. شماری از گزارشگران شدیداً زخمی شده اند. یک وزیر حکومت پاکستان وعده داده که درین مورد تحقیق خواهد کرد.

طاهر القادری رهبر روحانی مخالف حکومت هشدار داده که حتی اگر نواز شریف استعفأ هم بدهد، حال مظاهرات فروکش نخواهد کرد. قادری گفت: «پس از استعفای نواز شریف نیز اینجا را ترک نخواهیم کرد. ما تنها زمانی اینجا را ترک میکنیم که یک پاکستان جدید را ساخته باشیم. من برایتان انقلابی می آرم. ما به استعفا دادن ها بسنده نخواهیم کرد، اکنون انشأ الله یک انقلاب آمدنیست.»

موقف اردو

در تازه ترین انکشاف، راحیل شریف لوی درستیز قوای مسلح پاکستان امروز با نواز شریف صدراعظم آن کشور دیدار کرد و اوضاع کنونی را با او مورد بحث قرار داد. اردوی نیرومند پاکستان شام یکشنبه جلسۀ سران نظامی را دایر کرد که در آن از حکومت خواسته شد تا بن بست را هرچه زودتر به گونۀ صلح آمیز خاتمه بخشد. راحیل شریف لوی درستیز قوای مسلح پاکستان هشدار میدهد که استفادۀ بیشتر از قوه، فقط نارامی ها را تشدید خواهد بخشید.

بیش از دو هفته میشود که هزاران نفر در شهر اسلام آباد به تحصن پرداخته و خواستار برکناری آقای شریف از مقام صدارت اند. مخالفان او را به تقلب گسترده در انتخابات سال گذشته متهم میکنند، اما ناظران بین المللی گفته اند که انتخابات آزاد و منصفانه بوده است.

ترجمه و ترتیب: احمد فؤاد لامع

XS
SM
MD
LG